Inlägg från: Anonym (kandetvaraså?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kandetvaraså?)

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Jag måste få inflika en fråga.. Jag har varit sjukskriven i 7 år för ångest och depression.. Känner mig _Alltid_ trött och har hög puls. Även ont i bröstet, huvudvärk och brist på initiativ.
    Läkarna har alltid viftat bort det här med stress "Du är ju bara hemma, då kan man inte vara stressad!" ..
    Jag känner mig inte stressad, men har ändå de typiska stressymptomen när jag googlar..
    Kan man inte vara stressad när man "bara" går hemma? :(

• Anonym (kandetvaraså?)
    Mizzii skrev 2013-06-04 09:54:32 följande:
    Finns det NÅGON är inne som sen ni fick panikångest blivit mera kännslig? Alltså tex lättare gråtfärdig eller blivit mera sur/Lättare arg???

Och någon som är ljus och ljud kännsligare? 
    Jag tyckte jag grinade för allt innan, men nu är det värre. Och det räcker med att mannen säger en sak fel så blir jag tokarg. 
  • Anonym (kandetvaraså?)
    Mizzii skrev 2013-06-04 10:02:07 följande:

Jo men samma säk här. Ibland känner jag mig som jag gjorde som gravid att man började stortjuta av att bara se en kattunge tex....
    Och mitt temprament har blitt mera hetsigare 
    Helskumt är det. Jag vet inte varför dock. 
  • Anonym (kandetvaraså?)
    Anonym (lena) skrev 2013-06-04 13:56:51 följande:
    fast det ör ju inget konstigt.... det hör ju ihop.... 
    Hur? 
  • Anonym (kandetvaraså?)
    Anonym (lena) skrev 2013-06-05 08:53:30 följande:
    Panikångesten och känslighet hör ju lite ihop... det är nervsystemet som är överbelastat o man går igång på allt... typ. När nervsystemet är överbelastat så reagerar man på lilla minsta... det som kanske vanligtvis är liite jobbigt blir istället skitjobbigt.. det är ju så man funkar :) Blev det nåt mera begripligare?
    Aha, nu hänger jag med. Det är inte lätt att förstå kroppen alltid.. :) 
Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?