• Anonym (lena)

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Anonym (stressad mamma) skrev 2013-06-03 22:19:32 följande:
    Jag har testat kbt på vårdecentralen men det hjälpte inte. Jag läser nu böcker och ligger på spikmattan som brukar hjälpa mig att slappna av. Jag har tankar på att ta kontakt med en "riktig" psykolog och se om det kan hjälpa mig. De på vc här som håller på med kbt har bara gått någon kurs så det känns inte så seriöst.

alltså jag har nog testat alla möjliga sorters behandlaringar, o då även KBT.... hjälpte inte ett skit!
    Nu har jag gått i psykodynamisk psykoterapi i några år... och har fått livet tillbaka :)
  • Anonym (lena)
    Anonym (kandetvaraså?) skrev 2013-06-04 10:03:23 följande:
    Helskumt är det. Jag vet inte varför dock. 
    fast det ör ju inget konstigt.... det hör ju ihop.... 
  • Anonym (lena)
    Anonym (kandetvaraså?) skrev 2013-06-04 14:53:54 följande:
    Hur? 
    Panikångesten och känslighet hör ju lite ihop... det är nervsystemet som är överbelastat o man går igång på allt... typ. När nervsystemet är överbelastat så reagerar man på lilla minsta... det som kanske vanligtvis är liite jobbigt blir istället skitjobbigt.. det är ju så man funkar :) Blev det nåt mera begripligare?
  • Anonym (lena)

Talar av egen erfarenhet.... gått igenom mkt i livet. Och fått lära mig genom åren att "ta hand om mig själv", självkännedom är A och O för ett bra liv i fysiskt och psykiskt välbefinnande :)

Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?