S
Anonym (Inte igen) skrev 2013-08-04 20:32:13 följande:
Hade mycket ångest och panikattacker förut. När det var som värst var jag helt säker på att jag hade en hjärntumör och skulle dö. Hade hjärtklappning varje natt när jag skulle sova i ca 1 ½ år. Domningar, stickningar och myrkrypningar i händer, fötter och även ansiktet och huvudet.
Stel som bara den i axlar nacke... Det började när jag gick i 2:an på gymnasiet. Tog 1½ - 2 år innan jag kunde leva normalt igen.
Är 22 år nu har varit ett ganska jobbigt sista år. Mycket jag inte bearbetat riktigt. Utan jag tränger undan det så det känns bättre för stunden. Ska flytta och byta program till hösten vilket går och gnager inom mej om jag gör rätt lr inte och hur det kommer bli med allt. Om jag kommer trivas med skola, kompisar osv.
Har jobbat nu under sommaren och har väl inte hunnit fundera så mkt över hösten. Men nu sista 2 veckorna har jag väl börjat fundera mer och mer på det och även börjat känna av min kropp
Känner en svaghetskänsla i armarna och kan även ha molande värk i handlederna. Även att det kan domna lite i händer och fötter. Men tkr inte att det riktigt är på samma sätt som för flera år sen när det var som värst...
Så mina tankar går ju först att det är något annat fel, googlar man symptom kan man ju få upp ganska många mindre roliga sjukdomar. Kan ångesten bara "byta" symptom ?
Har mer lr mindre varit helt fri från konstiga kroppsliga symptom i 2 år och sen kommer det nåt igen.
Vägrar att det ska bli som det var förut igen!
Har ju hellre bara ångest än nån annan mysko sjukdom. Men orkar fan inte med hela den där resan att bli bra igen
Så ja min fråga är väl för att förhoppningsvis kunna lugna mej själv, är det vanligt med värk i leder/muskler vid ångest/oro ?
Svar: Ja! Ångest kan byta symtom! För mig har det varit både det ena med det andra. O googlar man är man dödssjuk. Värk i leder o muskler är inte alls ovanligt vid psykiskt dåligt mående.