Inlägg från: Anonym (Ångestatack) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ångestatack)

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Hejsan jag har varit jätte rädd runt 20 dagar nu och har haft ångest attacker och oro..  Enda skillnaden mot alla andra här verkar vara att jag har lite ilningar och gör framförallt ont i många delar av kroppen knä, smalben, rygg, precis över höft på varje sida fötter & händer.. jag spänner mig i käkarna och gnisslar tänder så jag får som vita ränder på insidan av kinderna längs med tänderna.. ont i huvet på grund av det också och stelhet i nacken, Är det nån som vet om det är normalt att man har ont så över hela kroppen. det är klart det är inte ont på alla ställen samtidigt. mest i ben och armar och fötter!! Tack för svar.. FL <3

• Anonym (Ångestatack)
    Anonym (Stressad?) skrev 2013-03-19 05:44:27 följande:
    Hej anonym ( ångestatack)! Jag tror absolut att det är vanligt att få ont lite överallt om man mår som du gör nu. En bettskena kunde säkert hjälpa mot att du gnisslar tänder och så kunde du prova med olika avslappningsövningar, spikmatta, promenader, yoga, massage. Jag tror att allt som är avslappnande kan underlätta de fysiska besvären. Jag hoppas du får professionell hjälp med dina ångestattacker. Du kan också kolla på t.ex. närmaste bibliotek om de har böcker om mindfullness, stresshantering, ångestattacker eller liknande, så kan då få tips på vad du själv kan göra för att underlätta för dig. Alla dessa tips hjälpte mig då jag mådde sämst och höll på att utveckla ångestattacker. Hoppas nåt av detta hjälper även dig!
    Tack vad snällt!! Tack för att alla ni finns här på fl!! Tror du att det med ont överallt bara plötsligt kan komma som det har gjort på¨mig om man får en så pass grov  ångest? 
Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?