• Anonym (=()

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

tjockhetskänsla i halsen
    ryggvärk
    magvärk
    spänningar
    illamående
    huvudvärk
    spänningar i käkarna
    darrningar
    feber
    yrsel
    kräkningar
    klåda
    stickningar
    glömska
    koncentrationssvårigheter
    hormonella rubbningar
    vuxenacne
    högt blodtryck (har haft lågt hela livet och är underviktig, så det är inte pga övervikt)
    viktnedgång
    ljus- och ljudkänslighet
    svimningar
    allmän sjukdomskänsla
    hjärtklappningar
    svettningar
    tryck över bröstet
    kronisk värk pga spänningar
    trötthet
    energilöshet
    mardrömmar 
    sömnsvårigheter
    förlorar hörseln tillfälligt i någon minut (sen kommer den tillbaka) 
    dimsyn 

jag är diagnostiserad med PTSD, GAD, ADHD och svår depression... =( life sucks!

• Anonym (=()
    Lilith Inanna skrev 2012-11-24 12:15:49 följande:
    Jag har domningar, började för 10 år sen när jag vart utbränd.
    Har haft problem med ångest/panikångest sedan jag var ung.

Jag skulle gissa på att domningarna har med spänningar i musklerna att göra men har aldrig fått någon riktig förklaring.

Nu har jag en känsla av att det går runt ström i kroppen, blandat med stötar från fötter & händer som fortsätter runt.
    Någon som känner igen den här känslan av att ha ström genom kroppen?
    Är ett nytt fenomen för mig så blir lite orolig :/
    Jag känner igen känslan av ström genom kroppen! Skulle dock definiera den mer som att kroppen vibrerar, men jag tror ändå att jag förstår vad du är ute efter... 
  • Anonym (=()
    wannaseeyoudisco skrev 2012-12-08 04:35:09 följande:
    Någon annan som får problem med munsår (afte/herpes)?
    Har senaste året fått typ 3 herpesutbrott, inga allvarliga men ändock. Brukar få ett om året. Och med jämna mellanrum får jag blåsor på insidan av läppen och nu under tungan, afte. Det är skitstörigt för det är ju inte speciellt skönt men det kommer alltid efter att jag stressad.
    Denna vecka var jag hos tandläkaren (som jag haft extrem fobi för) och borrade två hål på måndagen, hos psykologen och åkte buss själv (första gången på eeevigheter) och på onsdagen var jag hos tandläkaren igen på torsdagen hade jag en stor blåsa under tungan...Skrikandes Vet ju att sånt där är stresskänsligt, men ville ändå bara höra om någon annan har/haft samma problem och om ni har något tips på hur manfår skiten att försvinna så fort och osmärtsamt som möjligt.
    jag har aldrig tänkt att det kan ha med detta att göra, men jag fick herpesmunsår för ett år sen för första gången. har aldrig haft detta tidigare, och jag är 35. det kan ju vara pga detta som det blossat upp nu.  har ingen aning om hur du ska råda bot på det bäst dock. 
Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?