Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
Jag har inte fått någon diagnos än, har varit hos neurolog som kollat magnetkamera-röntgen av hjärna och ryggmärgsprov. Jag mår så fruktansvärt dåligt och undrar om detta kan vara framkallat av stress? Vad tror ni? Jätte-tacksam för svar, är så orolig . (kopierar in listan på symptom min läkare bad mig skriva)
Kram till alla där ute!
Symptom
Allt började med magproblem i Januari-09. Sean fick jag ont i musklerna runt höfterna, speciellt när jag skulle lyfta höger ben. I oktober så började problemen med benen, en dag orkade jag knappt gå och det kändes som jag inte orkade lyfta dem, domningarna i foten började då också. I december fick jag troligtvis virus på balansnerven och i februari -10 opererade jag bort en knöl på halsen. Nedan kommer tydligare beskrivningar av symptomen:
Ont i alla muskler i kroppen, varierar lite dag från dag Stumhetskänsla i musklerna ”Konstig” känsla i benen, som att jag inte orkar lyfta dem ibland. Det känns som det är knäna som inte orkar, Ont i leder, speciellt hand- och fotled på vänster sida. Fotleden känns speciellt på mornarna, då måste jag röra mig ett tag innan det blir bättre. Knakar mycket i lederna Vibrerar i vänster häl, konstant. Nu har känseln där minskat. Domnar lätt bort i händer/fötter. Känns som det vibrerar i benen till och från, speciellt när jag ska sova Muskelryckningar Ont i musklerna på ovansidan av ”under-armarna”, det känns som jag inte orkar lyfta armarna. Det börja krampa när jag håller i mobilen ett tag till exempel. Yrsel, har troligtvis haft virus på balansnerven i december-09. Magproblem, började i januari 09. Ingen diagnos, men det finns spår av inflammation i tarmen enligt undersökning. Orkar väldigt lite fysiskt, tex. så kan jag inte cykla upp för en kort uppförsbacke, det gör för ont i lårmusklerna. Ångest, men jag tror det beror på att jag känner mig orolig för symptomen. Opererade bort en knöl på halsen i feb-10, godartad. Domnar bort vid svanskotan om jag sitter ett konstigt ett kort tag, dessutom domnar det där om jag behöver gå på toaletten. Ont vid hjärtat, men inte konstat. Kommer då och då, speciellt när jag vilar. Försvinner efter ett tag. Återkommande illamående vid ansträngning i samband med yrsel Blodbrist, har bara varit ett prov som visade minsta godkända värde, annars har jag alltid legat under. Rysningar/frysningar då och då, ibland från fötterna upp till huvudet. Känns som växtverk i benen, som att jag inte kan vara stilla, utan måste springa, vilket jag inte kan pga ovanstående problem. Då och så en brännande känsla precis under huden, det hettar i musklerna liksom. (ben och armar) Onormalt trött till och från
Undrar också om detta kan vara psykiskt... men är väldigt orolig för att det ska vara en allvarlig sjukdom..
Mina värsta symptom är:
*Känns jobbigt att andas på inandningen. Tar jag ett djupt andetag gör det nästan ont i halsen
*Tryck känsla över bröstkorgen och diafragma
*Muskelvärk, mest i överkroppen rygg och mage och armar.
*Ont i halsen och tungan (tror det är muskler som värker även där?)
*Aptitlöshet
*Ledvärk, främst i ena fotleden
*Huvudvärk
*Har även en jobbig blodsmak i munnen ibland
*Yrsel till och från