Inlägg från: Thedarkesthour |Visa alla inlägg
  • Thedarkesthour

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Jag åkte in med min vän här om dagen akut in till psyk för jag hallucinerade så kraftigt att jag var livrädd för det jag såg. Någon som varit med om liknanade?? Dem där inne trodde det var hög ångest som gav syn hallucinationer. Detta händer varje kväll, börjar med att tak/väggar flyttar sig och flyter osv sen ser jag skuggor/ansikten/ögon eller andra sjukt otrevliga saker..

Jag har problem med panikångest sedan tidigare osv.
    Men det enda fysiska symptom är dem vanliga

hjärtat går i typ 180
    det gör ont runt hjärtat
    svårt att andas/kvävningskänslan
    skakar i hela kroppen
    blir varm och yr
    tappar kontakten med verkligheten/svimningskänslor dock ej svimmat
    huvudvärk/ sjukt ont i magen(hände första gången jag åkte in akut,hittades inga fel insåg senare att det var början på min PÅ)
    har även hänt att jag blir sjukt rastlös/ kan inte sitta still öht

men det har jag väl börjat vant mig vid at leva med men just syn hallisar som gör att jag inte kan somna öht.

Psyk vill ge mig medicin men jag vill inte dels undertrycker det bara problemet och dels vill inte min kära mami att jag ska käka mediciner för hon har varit där ajg är och det hjälper inte. samtidigt är just hallucinationer som gör mig livrädd att det gör livet väldigt jobbigt samtidigt vill inte medicinera, kan tänka mig sova på något men inge annat. grejen är vad gör man åt hallisar, enbart syn inte hörsel hallisar   

• Thedarkesthour
    MizzTez skrev 2012-05-10 17:29:04 följande:
    Vad är det för typ av hallisar??
    Läskiga ansikten och ögon röda,gröna.
    svarta dimmor och tak och väggar rör sig.
    spegeln kan flytta sig och kan även vara pixelfigurer.
    Men det eskalerar till det värre. och har sett djävulsansikten och andra läskiga ansikten flera gånger som skrämt mig.

Nu har jag varit inlagd för observation och läkaren vill att jag käkar zyprexa mot hallisarna för enligt honom blir det överslag i hjärnan (hjärnflimmer) vid stress/ångest .. theralen till insomning och lergigan vid behov..

Grejen är detta kom jag på nyligen att dem uppkommer oftast när allt är lugnt ,när man ska lägga sig och sova eller sitter efter en kväll på och kollar på film eller tar det lugnt och väntar på att hämtas på klubben..
    Eller när jag var ute med hunden.. 
Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?