Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
Hej på er.
Jag har varit sjukskriven i hela mitt vuxna liv. Är 28 år. Fick ångest och panikattacker vid 12. Aldrig haft ett jobb.
För några år sedan mådde jag ganska ok, och trodde att jag skulle bli bra. Men nu är det värre än någonsin.
har haft många olika diagnoser men nu tror man att jag är bipolär och har GAD. Jag träffade en kille som var ganska elak mot mig och min stressnivå på vardagarna var hemska. En dag sa det bokstavligt talat PANG och jag fick massor av symptom. Jag har alltid varit hypokondriker (Mest pga min pappa som var extrem hypokondriker hela min uppväxt samt min dödsångest som varit mitt främsta problem sedan 12 års ålder)
Nu är jag rädd och stressad från det att jag vaknar tills dess att jag somnar. Många av dessa symptom har jag haft länge, men i mildare grad. Tex den extrema tröttheten och värk.
Symptom:
Molande, värkande, brännande smärta överallt
(Ibland börjar det kännas som eld i någon kroppsdel som går så ont att jag gråter)
Ihållande muskelryckningar överallt
Domningar
Svettningar
Extremt trött
Muntorrhet
Svårt att svälja
Klump i halsen
Problem att öppna munnen ibland pga stela käkar
Akne
Magkatarr
Stelhet
Trött/Slö i kroppen
Problem med magen
Migrän + spänningshuvudvärk
Ont i axlar/rygg/nacke/svank/armar/höfter etc
Pirrande/stickningar/ hugg
Dubbelslag och skenande hjärta
Dimmig syn ibland
Svullnad
Det är inte konstigt att man blir livrädd och har svårt att tro att detta hänger samman med ångest. Det är ju så fysiska saker att man blir helt säker på att man är allvarligt sjuk. Jag kan fortfarande inte övertyga mig själv om att jag "bara" mår extremt dåligt psykiskt. Jag har varit hos läkare 8 ggr de senaste 4 mån.
Det är skönt att ha hittat denna tråden.
Skulle vara trevligt att prata med andra i samma situation. kram på er.