MizzTez skrev 2012-01-21 22:42:59 följande:
Jo du minns helt rätt! Jag har en stor inflammation eller vad man ska kalla det, för mig går det runt båda brösten, ut i armhålorna, revbenen och bak mot skulderbladen, men det sitter som runt brösten och gör ont om jag trycker på det och även emellan brösten. Känner du av det hela tiden? Jag får värre om jag sitter vid datorn, kör bil och andra saker som krävs att armarna ska hållas frammåt. Men även om jag bär eller drar tungt, klär på sonen osv. Har du haft så länge?
Min sjukgymnast har varit toppen! Det är det bästa jag varit med om.. Så ta kontakt med dem innan det blir värre, även om du inte har bröstmuskelinflammation så är det väldigt vanligt med spänningar över bröstkorgen när man har ångest odyl. Så det kan vara en bra idé att prata med sjuk.gymn om avslappnings övningar och träning så man får bra cirkulation där.
Okej.
Nej, jag känner inte av det hela tiden. Oftast känner jag det på morgonen när jag vaknar eller när jag bärt runt för mycket på mina 5-månaders tvillingtjejer.
Ibland går det ut i armhålan och jag känner av det vid skulderbladet också.
Jag började känna av det för en vecka sedan.
Jag går hos en sjukgymnast pga min spänningshuvudvärk och nackhuvudvärk.
En gång i veckan masserar hon rygg, axlar, nacke, huvud och ansikte.
Hon har hjälpt mig jättemycket och problemen jag har med domningar i huvud och ansikte har blivit avsevärt bättre.
Jag ska höra med henne ikväll när jag ska på behandling.
Tack för at du tar dig tid att svara