• ch319

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Hej jag har haft många av symptomen som ni skriver om men jag undrar om nån av er har problem med svullna körtlar också?

• ch319
    MizzTez skrev 2011-12-25 20:51:49 följande:
    Jag har misstänkt det ibland, speciellt kring revbenen och under armarna.
    okej jag har varit så orolig över det, har små svullna körtlar långt nere på halsen.
    Har läst att man kan få det efter långvarig depression men eftersom jag är väldigt orolig över allt möjligt nu så har jag svårt att tro på det. Tack för ditt svar, känns skönt att det finns fler!
  • ch319
    MizzTez skrev 2011-12-25 21:23:22 följande:
    Har du åxå en såndär hypokondrisk gen som ploppat fram? tror jag har googlat mig genom allt vid det här laget.. Eller inte så mycket nå mer men förr gjorde jag det. Nu försöker jag bara acceptera skiten jag dras med!
    ja jag googlar som en galning, varit dålig på olika sätt senaste åren och har svårt att övertyga mig själv att det"bara" är psykiskt...psykologen tror att jag har en utmattningsdepression, det som varit jobbigast för mig är illamåendet och senaste månaderna rejäl ångest o smärtor i kroppen...så less på alla hälsoproblem nu! Hur mår du?
  • ch319
    MizzTez skrev 2011-12-26 14:59:30 följande:
    För mig går det i vågor och skiftar i olika symptom..  Just nu är det helt okej men jag börjar känna i kroppen att min pms är på väg, då blir jag jätte ostabil. Min hypokondri och ångest håller sig borta om jag kan träna regelbundet och promenera varje dag. På senaste tiden har det inte gått för vi har varit sjuka hela familjen till och från. Jag har varit småförkyld i 8 veckor och då har ångesten flödat! Hoff.. Stress och sjukdomar gör att jag mår skit!
    Vad får du för symptom?
    Ja du vad har jag inte känns det som, började för två år sen med kraftigt illamående och yrsel, ätit massor med medicin för magkatarr men det blir jag bara sämre av efter ett tag. Nu har jag mkt problem med smärta i ländryggen, höfter och massa andra ställen. Haft panikångestattacker varje dag i ca 2 månader, började med sertralin för snart 6 veckor sen och dom hjälpte ett kort tag efter nån vecka, men nu mår jag lika dåligt igen. jättemycket ångest o är på helspänn hela tiden, ska ringa läkaren imorgon o fråga om jag ska höja dosen. Är så rädd för att det är nåt farligt jag har pga min yrsel och dom svullna körtlarna, men dom har ju tagit massor med prover o mina blodvärden är perfekta förutom lite järn o d-vitamin brist. jag har gjort gastroskopi 2 ggr och inget allvarligt fel hittat. Har glapp i magmunnen o lite inflammation i magen men vet inte om man verkligen kan må såhär illa '"bara" på grund av det? blir tokig snart, vill bara leva som vanligt'! 
  • ch319
    MizzTez skrev 2011-12-26 22:13:13 följande:
    Ja yrsel har jag haft mycket av, satt i min nacke pga spänningar. Det försvann när jag började gå hos sjukgymnast. Ländryggsproblem har jag åxå gått igenom, förra året i september åkte jag på sjukan akut för att jag hade så ont i ländryggen och höger sida fram, som ovanför ljumsken. Fick morfin för att jag hade så ont! Men det släppte när panikångesten kom, fick det förra månaden igen och först då kopplade jag ihop det med stress.
    Hur gör du för att lugna ner dig då? Både kortsiktigt och långsiktigt?
    Konstigt att du fick ont ovanför ljumsken, kroppen är märklig!
    Jag har börjat gå till en psykolog och en sjukgymnast, det gör lite mindre ont men jag är bara ännu mer yr.
    Känner att jag mer och mer börjar tappa hoppet för att få känna mig frisk. Kör du med nån yoga eller mindfulness för att slappna av?
  • ch319
    markbon skrev 2012-01-18 18:46:17 följande:
    Hej alla!

är en kille på 18 som har haft massor med besvär i 1 månad nu. det började med dubbelslag som höll på i 3 timmar, besökte akuten och där visade EKG inget. efter det har det eskalerat.

Jag har haft en tuff uppväxt (mamma var alkolist, vräkt 2 gånger) vet ej om det kan göra så man mår dåligt?

jag har följande symptomer:

+ yrsel, kommer och går

+oro för sjukdomar

+ KRAFTIG puls i mage och bröst.

+ konstig känsla i händer/fötter.

+ ont i magen

+ problem med magen, förstoppning, diarre.

så fort jag får något nytt så är jag rädd för att det är något allvarligt. Skulle ni klassa dessa symptomer som stres/oro/ångest?

tacksam för hjälp!

// Kristoffer            

Hej Kristoffer!
    Vad tråkigt att du haft en sån jobbig uppväxt
    Jag tror absolut att det är stress som gett dig dessa symptom, bäst är såklart att du går
    på ett läkarbesök så att dom kan utesluta andra orsaker.
    Får du stöd av någon tex en psykolog?

Sköt om dig!
Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?