markbon skrev 2012-02-26 22:13:54 följande:
Det är inte lätt, men huvudsaken är att du står på benen. Att du förlorade jobbet gör det ju inte lättare, jag hade som tur var en chef som verkligen förstod mina problem, och riktigt med stöd från kollegor så skall jag jobba min första dag imorgon på 3 månader!spänd som tusan men roligt skall det bli!! :D Att kroppen inte orkar är ju ett stort tecken på att något är fel, du säger att det finns ätstörningar, vilket kan mycket väl bero på långvarig stress eller något helt annat. Tyvärr kan jag inte så mycket på detta ämne, men jag försöker stötta så mycket det går, då jag fått massor med stöd just på detta forum! Det finns många här som mr riktigt duktiga, speciellt Mizztez! Jag har nu på sistone börjat tänka på morgonen att det blir en bra dag, idag mår jag bra! Tänka på roliga saker som kommer hända kan hjälpa. Det handlar om att hitta den bästa medicnen själv. Först och främst, om du inte går hos en psykolog, gör det! Testa KBT behandling! Det förändrar ditt sätt att tänka, som ofta ställer till det för oss. Hitta även en läkare som bryr sig, jag hade en läkare som sa att det var omöjligt att en 19 åring gick in i väggen, även om jag hade 2 jobb! / kristoffer
Va kul för dig! Måste kännas supernervöst!?
Ja, jag gick hos en Psykoterapeut, men hon skickade ett sms en dag (efter ca ett år) och sa att det inte fanns tider för mig hos henne längre, och att jag skulle vända mig till min Vc. Jag har haft funderingar att köpa självhjälpsböcker. Situationen är egentligen inte hållbar med tanke på att ångesten nu tagit över hela mitt liv. Det spelar ingen roll hur många glada tankar jag tänker, ångesten dyker upp hela tiden oavsett. Men, man lär sig så länge man lever. Ibland känner man sig så förbaskat ensam med denna ångest, eftersom den har yttrat sig på en sak, som nästan alla tar föregivet. Att bara kunna äta en smörgås när man vill, eller gå på McDonalds när man är sugen. Man vet liksom inte i vilken ende man ska börja i. Dock så har jag en liten plan, inte för att jag ska kunna äta bättre, men att kunna hantera ångesten så att den inte kontrollerar mitt liv. Jag menar, när man är 23 år så vill man ju leva livet. Inte låsa in sig hemma och tycka synd om sig själv.
Jag har ändå tre underbara barn (samt en på väg) och en otrolig sambo. Det ska räcka för att sporra mig, och det gör det, oftast.