• lillangel

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Hej! En fråga till er,min läkare sjukskriver mig 1 månad för depression nu 1 dec, satts in på 2 mediciner och vi vet inte en om den är rätt för mig utan vi prövar ,och ska kanske börja höja styrkan i morgon,de är min husläkare, men jag är rädd att försäkringskassan ska ge avslag på sjukskrivning eftersom jag står utan inkomst,är de vanligt att dom ger avslag på heltids sjukskrivning? har ganska stor depression.

• lillangel
    Jimmy 249 skrev 2011-11-29 22:54:11 följande:
    Vet inte om det är vanligt att dom ger avslag. Jag va först helt sjukskriven i 3,5v sen jobba ja 1,5v på 50% o är nu sjukskriven till 31/12. Det kändes lite lättare efter första sjukskrivningen o hade kbt. Men efter ja jobbat so blev ja typ bara sämre o sämre. Nu mår jag sämre än innan. Har gått ganska fort dom senaste 7-8 veckorna. Känner mig helt utmattad o blir ganska lätt andfådd. Sen har ja massor fysiska symptom som smärtor här o var o muskelryckningar. Även hög puls emellanåt. Den stiger när jag reser mig ibland. Ligger väl på 70-80 i vilopuls o när jag reser mig kan den öka till 100-120. Läkaren har ju lyssnat på hjärta o lungor o kollat massa i blodprover o kollat blodtryck o alla värden är bra. Är ändå rädd att det är hjärtat:(, men det är väl så min ångest ter sig. Fast idag har de nog känts lite bättre än de gjorde igår när jag jobbade.
    va jobbigt Jimmy, mitt sitter ibland i hjärtat men då känns de bara som att hjärtat ska sluta slå, känsan som de inte slår alls,jätte obehaglig  att tro hjärtat håller på att lägga av, min dr gjorde EKG men inget visade.
  • lillangel
    Anonym (ojjan) skrev 2012-01-07 15:02:34 följande:
    Hur många av er här inne som har panikångest/ångest osv har barn? Har ni någon gång blivit ifrågasatta hur ni klarar av era barn pga ni mår psykiskt dåligt eller rent av blivit anmälda?
    man blir väl inte anmäld för att man har panikångest så länge man sköter sitt barn väl.
  • lillangel
    Anonym (ojjan) skrev 2012-01-08 18:32:04 följande:
    Jo tyvärr kan man det
    aha märkligt
Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?