Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
Jag har ångest/depression. Va hos läkare för jag kände obehag i bröstet och ibland även smärtor,svårt att andas samt yrsel när känslan blir väldigt stark. Han lyssna på hjärta/lungor,kolla puls och blodtryck och tog även blodprover och allt verkade bra. samma visa igen veckan efter och sen ställde han frågor om hur jag mådde psykiskt och skickade mig vidare till psykolog som erbjöd mig ett program med kbt. Var/är rädd att det är hjärtat ju. Men mina symptom är. Tryck/obehag i bgöst,tungt att andas,gäspar ofta,klump i halsen,stickningar i armar och händer,kalla fötter/händer,hjärt klappning,kryper i benen,rastlös,yrsel,illamående,rysningar,svettningar,muskel smärtor i armar,bröst,nacke,huvud och ibland skakig. Har säkert glömt något. Men vissa dagar mår jag helt ok och är bara lite nedstämnd. Men upplever ofta ovan nämna symptom. Som idag har jag haft tryck känsla i bröstet o tungt att andas samt varit lite skakig,man går och spänner sig och trycket/obehaget tilltar sakteligen tills det når en viss gräns där det inte blir värre. När det varit så en stund så börjar jag slappna av lite och känslan minskar/försvinner. Kan vara allt från någon minut till flera timmar. Angående smärtan i brösten så mildras den eller försvinner helt om jag ändrar läge på kroppen när jag ligger ner. Det värsta är när man får sån ångest när man ska försöka sova. Det är nästan totalt omöjligt att slappna av. Sen får man ångest för ångesten. Har haft kbt i 14dagar nu där jag får uppgifter jag ska göra över nätet. Så jag hoppas det ska bli bättre så jag kan leva som jag gjorde förut.