Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
Vet inte om det beror på ångest. 18 år, går 3e gymnasie året. Otroligt lite plugg, inga läxor eller prov.
Dock hade jag en lite sämre grundskole gång, framför allt 7-9 där klass"kompisarna" betedde sig väldigt illa mot mig, mådde ganska kasst utav detta och det påverkade både skolarbete och relationen i familjen. Nu trivs jag bra i skolan men det finns ju fortfarande sår kvar i familjen...
Jag anser även att jag har hypokondri, funderat på de mesta sjukdomar man kan tänkas ha, så som hjärntumör p.g.a huvudvärk och MS p.g.a myrkrypningar i vänstra ansiktshalvan. Felet är ju det att jag "googlar" mina symtom och givet visst kommer det upp "Vanliga symtom på hjärntumör, MS". Detta får mig att bli galen. Vill inte dö i förtid. Vi har ju hela livet framför oss!
Har varit hos läkare och tagit några prover (detta innan jag fick hypokondri), framför allt för Borrelia som läkaren misstänkte. Hade en gammal, ut läkt borrelia infektion i kroppen men hade inga symtom på detta. Därför ville läkarna göra ett LP-prov för att utesluta neuroborrelios. Efter provet fick jag såklart en djävulsk huvudvärk, det var jag med på. Men fick även myrkrypningar i vänstra ansiktshalvan. Trodde jag höll på att få en ansiktsförlamning av borrelian. Men den sitter kvar även nu. Men fri från neuroborrelios var jag . Undertiden som jag hade dessa symtom så googlade jag alldeles för mycket.
Sedan kommer andra tankar, fast dessa ändå ganska positiva. Spänningshuvudvärk p.g.a spända axlar, nacke och käke. Funderar på om det kan bero på mina spänna käkar som jag upplever dessa myrkrypningar i ansiktet, eftersom musklerna ligger och pressar på nerven som kommer ut ur kraniet där? Får ibland klia som en dåre på hela kroppen för dessa krypningar.
Någon mer än jag som upplever dessa symtom? Borde jag vara orolig för min framtid?