Inlägg från: Anonym (Lilla mig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lilla mig)

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Hej på er

Känner igen mig i mkt av det ni skriver... skönt att hittat denna tråden. Har varit hos läkaren flera gånger, ska dit imon igen, men ingen hittar något

Symtom jag haft/har är:
    ' Hjärtklappning
    ' Yrsel/ svimmningskänsla
    *Domning i ansiktet
    'Bränande känsla i ansiktet
    'Kallsvettas
    'Kall känsla i magen
    'Trötthet/orkeslöshet
    'Klump/ont i halsen
    'Bröstmuskelinflammation
    'Sväljsvårigheter
    'Illamående
    'Darriga händer & ben

Dr har tagit ett antal blodprover men inget visar något. Legat inne uppkopplad på EKG över natt men det visade inget heller, fick dock medicin utskriven jag kunde ta ifall det skulle komma tillbaka.

Senaste veckorna har jag besvärats av ont i halsen, känns som en klump/bubbla som inte vill försvinna, ibland gör den ont och jag har svårt för att svälja.
    Var hos läkaren igår och kollade halsen men han sa att det var spända halsmuskler det berodde på, troligtvis för att jag gnisslar tänder.. Tycker det känns knepigt att få ont i halsen av det.

Någon annan som har problem med just obehaglig känsla i halsen? som en klump som sitter i vägen typ vid struphuvudet..???

känns som jag är sjuk men är säkert bara psykiska åkommer..  Nogon som känner igen sig i mina problem??

• Anonym (Lilla mig)
    MizzTez skrev 2011-10-05 19:15:24 följande:
    Hej Lilla du!

Jo jag känner igen mig i dina symptom.. I princip alla! Pendlar de för dig??
    Är det betablockerare du får?? Om inte så tycker jag du ska prata med läkaren om det och så ska du prova med magnesium, d-vitamin och omega 3! De löser jag det med och sen gym 2-3 gånger i veckan och 30 min promenad varje dag! Speciellt när jag mår som sämst.. då går jag oftast en timme tills det släpper..
    Hej.

ja det pendlar för mig, vissa dagar kan jag gå utan att känna av något, andra, bara lite och vissa saker, en del dagar känner jag av mycket å tror att jag kommer dö typ..  Samma för dig??

Näe det är inte betablockare jag får, jag fick medicin som lugnar hjärtat som jag kan ta när jag får hjärtklappning... Men det med vitaminerna låter bra! ska testa. men va e betablockare? kan man köpa magnesium receptfritt?? eller hur får man det?

Gym kan jag inte, är själv med två små barn, men va ute med dom och leka och vara med folk överhuvudtaget hjälper mig, jag har jätte svårt att var själv och får nästan lite ångest över om jag är ensam (även om barnen är hemma) så i väldigt stort behov av sällsap för att slippa tänka så mkt, plus att jag känner mig tryggare. Skulle det hända något så finns det en person med som kan hjälpa och larma... Vet inte vad jag ska göra för att släppa dom  tankarna..
  • Anonym (Lilla mig)
    MizzTez skrev 2011-10-31 14:08:28 följande:
    Ja men kolla, du beskrev ju mig!! Speciellt det där med tryggheten att någon kan larma.. *fniss* Vissa dagar kan jag bara skratta åt mig själv för att jag är så löjlig! Andra dagar vill jag bara gråta för jag tror att jag ska dö hela tiden och av allt! Mina symptom pendlar väldigt mycket och en huvudvärt tex för mig är ju direkt en hjärnblödning eller tumör..  Får du någon slags terapi?
    Magnesium hämtar jag på hälsokost kostar kring 100:- för en burk som räcker ca 1 månad, helt klart värt att prova det! Min terapeft rekomenderade det åt mig.
    Betablockerare är tabletter som används vid hjärtsjukdom egentligen men de har märkt att de ger bra effekt vid hjärtklappning och ångest åxå. Mina heter Inderal men det finns olika.  
    hmm ja jo det där känner jag igen mig i mycket. Tror oxå att jag får hjärnblödning typ när jag får huvudvärk, kan även f för mig att det är ngot fel p mina lungor när jag får jobbigt med andingen, att dom skulle vara punkterade eller liknande.  När jag har yrsel o får orolig mage o kallsvettas har jag fått för mig att det är pga att jag ätit dligt o har dåligt socker, så börjat äta jätte mycket och ofta, börjat inbilla mig att jag har diabetes... mår bara ännu sämre av det eftersom jag gått upp i vikt... 
    Nä ingen terapi men ska böra gå hos en sjukgymnast nästa vecka och få avslappningsövningar å prova akupunktur.... fr hoppas det hjälper..
Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?