• Wfp

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Hej jag är en kille på 28år jag har 2st barn. Jag har haft massa konstiga symptomer förra hösten började det med stickningar i fötterna, tänkte inte så mkt på de just då sen en kväll så började jag kallsvettas svårt att andas, det kändes också som att jag glömde bort att andas ont i hjärtat och konstig hjärtrytm. Åkte till VC dom tog EKG o blodprov sa att allt var bra. Kvällden därpå blev allt värre orkda knappt gå i trappor blev anfådd för minsta lilla, Vågade inte somna pga att jag trode att jag skulle dö. Åkte in akut o där hittade dom heller inget fel på mig. Sen blev det bättre framåt våren. Men strax innan semestern skulle börja så va det igång igen, o nu ligger jag hemma med yrsel ont i huvudet och ont i ena örat. Bör tilläggas att förra helgen så domnade halva ansiktet bort de va jäkligt läskigt, som andra skriver så har jag blivit extremt hypokondrisk just nu så är ja helt säker på att jag har hjärntumör lr håller på att få en stroke. Har mkt ont i ryggen o axlarna, känner av domningar i armar och ansiktet. Jag har också googlat massa symptomer o det blir bara värre när man märker att dom stämmer in på massa alvarliga sjukdommar. Har provat magnesium tabletter men tycker inte att dom hjälper. Men det kändes lite bättre när ja hittade den här tråden, däe man kunde läsa att det var flera som har det som mig.

• Wfp

Nu har jag precis läst färdigt "Befriad från ångest" av Lucinda Basset. Står mycket tänkvärt i den bokem, försöker att ta till mig och lära mig hantera min stress o ångest som det står i boken men det är svårt. Nu har jag beställt en annan bok "Hantera din stress" av Giorgio Grossi.

• Wfp

Nu har jag äntligen fått en remiss om att röntga mig. Om det inte visar nått så tror jag att det kommer att stilla min oro.

• Wfp

Jag pratade med min terapeut senast idag och hon sa att om man känner nån symptom o tänker på det hela tiden så förvärras symptomen o man kan inte sluta tänka på att de är nått allvarligt. Jag har haft massa symptomer halva ansiktet domnade av o dimmig syn m.m. Nu har jag tjatat till min en röntgen på huvudet pga att jag är så orolig att det är en hjärntumör. Om det visar sig att det inte är de så hoppas jag att mina spänningar och oro släpper.

Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?