Inlägg från: Anonym (ojjan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ojjan)

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Oj har ALLA symtom plus lite till man bara kan ha

• Anonym (ojjan)
    Anonym (dödsjuk?) skrev 2011-09-27 13:58:27 följande:
    hej!

får man vara med här?

lider av stress och har varit sjukskriven av och till... 25år och aldrig lyckats behålla ett jobb då jag blir så utattad direkt. nu sitter jag här hemma, kommer inte upp ur sängen igen! I morgon måste jag till jobbet, men det blir ju inte bra gjort.
    är nån av er sjukskrivna? Hur funkar det för er med försäkringskassan?
    just nu har jag yrsel, feber av och till, huvudvärk, magont, domningar i kroppen.. och läkaren hittar inget fel. så antar det är stressen och pressen igen, känner ni igen er? 

Ja tyvärr känner jag igen mig. Man kan ha så läskiga symtom när man lider av panikångest/stress osv
  • Anonym (ojjan)
    Hur många av er här inne som har panikångest/ångest osv har barn? Har ni någon gång blivit ifrågasatta hur ni klarar av era barn pga ni mår psykiskt dåligt eller rent av blivit anmälda?
  • Anonym (ojjan)
    lillangel skrev 2012-01-08 14:24:47 följande:
    man blir väl inte anmäld för att man har panikångest så länge man sköter sitt barn väl.

Jo tyvärr kan man det
  • Anonym (ojjan)
    Någon av er som kan känna extrem trötthet/matthet som om ni ska somna också och smärta/obehag i hjärttrakten när ni har ångest/panikattack?
  • Anonym (ojjan)
    Måste verkligen fråga er om ni upplevt samma stkrämmande sak?
    Det känns som jag är i en bubbla eller ja ajg kan inte sätta finret på det utan det känns som jag är långt borta, det är rom rösterna man har runt om mer typ blir dova / ekar. Sen får jag även som små stickningar i ansiktet, värk i huvudet. Huvudet känns tungt oc jag känner mig liksom off på nått vis som om jag inte är "här" eller vad man säjer. Käken spänner och typ smådomnar. Paniken kan den komma oftare och mer skrämande då man är sjuk/febrig också?
    Jag är så sjukt rädd att det är nått fel på mig tex hjärnan eller att nått annat håller på att ske
    Var hos läkarn igår där sänkan var hög men dom kunde inte hitta vad det kom ifrån. Var på röntgen idag också och ska få svar runt 2 tiden.
    Symtom jag haft/har är:
    Ont i ryggen/kroppen/Bäckenet/ljumskarna, hög feber, frossa/skakningar, sprängande huvudverk/typ som mitt huvud suttit i ett skruvstycke, ingen matlust, lös avföring då jag väl lyckades göra nr 2, stel i nacken.
    Kan det vara s att jag har både panikångest också nu när man är sjuk?
    Influensa kanske?
    Jag är så jäkla rädd att jag har någon allvarlig sjukdom nu                    
  • Anonym (ojjan)

känns även konstigt i huvudet, ibland varmt, sen kallt sen känns det som det "rinner" typ

• Anonym (ojjan)
    HUR jäkla många symtom kan man ha vid panikångest? På många sidor nämns det bara ett fåtal och när jag väl vant mig vid mina hemska symtom så kommer det ALLTID nya som jag måste vänja mig vid 
    * Stickningar och domningar tex i ansiktet,tungan,halsen,armarna * KRAFTIG yrsel * Tryck vid hjärtat som knivhugg/elstötar osv * Overklighetskänsla som att jag inte är i den vanliga världen * Dödsångest/orolig * Huvudvärk,knivhugg i skallen,ilningar i skallen, känns som "nått" rinner i skallen * Kvävningskänsla,känns som jag tappar andan eller får kämpa för djupa andetag,Halsen typ svullnar * Orolig i hela kroppen med orolig mage, oroliga nerver * Skakar, kan ibland skaka som en tok * Minnesförlust * Matthet armar och ben blir som spagetti och vill inte bära * Illamående * Irritation pga rädsla osv * Värk i kroppen * Sömnproblem * Humörsvängningar    * Grubblar/funderar mycket över kommande saker som ska ske
    Listan kan verkligen göras miltals lång känns det som             
    Jag tror alltid att jag HAR eller KOMMER drabbas av tex: Hjärtinfarkt,hjärnblödning,propp,tumör/canser eller att tex kroppspulsådern skall brista osv
    Jag har till och med problem att se vissa program på tv då många av dessa skapar BIG TIME rädslor hos mig som tex sjukhusprogram eller program som tex 112 på liv och död då jäklar tror jag att jag har alla dom farliga sjukdommarna och nog fan lyckas alla symtomen komma också pga jag "fantiserat" ihop dom så kroppen verkligen gett mig dom.
    Jag analyserar varje liten jäkla grej jag känner i kroppen och OFTA är det givetvis en början på den farligaste sjukdommen man kan få då med dödlig utgång     
    När jag iband mår så bra som jag bara kan och är lycklig över att paniken hållt sig borta på ett tag så kommer den som ett slag i magen igen och gör sig påmind värre än förra gången      
    Jag har svårt att lita på läkare och tror många ggr dom bara sagt bra saker til mig för att lugna mig.
    Är det bara jag som är såhär jäkla knäpp eller?   
  • Anonym (ojjan)
    Anonym (v) skrev 2012-01-17 18:35:29 följande:
    Ojjan- Har du undersökt dina blodvärden och sköldkörtelvärden hos läkaren. Problem med sköldkörteln kan ju ge precis alla de symtom du nämner?
    Sköldkörteln har jag kollat innan en gång har jag för mig en läkare kollade och det var inget med den då iaf.
    Blodvärden är det järnet du tänkte då? 
  • Anonym (ojjan)
    Jisa skrev 2012-01-17 18:41:20 följande:
    Man kan ha väldigt många symptom och de du beskriver kan mycket väl vara ångest. Men som föregående skrev bör du kolla sköldkörteln, den ger också såna symtom om den är överaktiv eller underaktiv.
    Hur kollar man den? Hur går det till? Kan man bara be någon på VC tex kolla?

Jag har för mig att den kollats men vet inte riktigt 
  • Anonym (ojjan)

Men panikångest vet jag att jag har iaf

• Anonym (ojjan)

En läkare kollade med ultraljud iaf en gång på min hals så har för mig det var den dom kollade då

• Anonym (ojjan)
    Jisa skrev 2012-01-17 18:59:39 följande:
    Precis, man kollar med ett blodprov på VC. Ring VC och fråga om de tagit köldskörtelprover.
    Men som sagt, ångest kan ge de mest konstiga symptom.
    Du kan mycket väl vara fullt frisk fysiskt trots att du har så mycket kroppsliga symtom.
    En läkare kollade med ultraljud iaf en gång på min hals så har för mig det var den dom kollade då
  • Anonym (ojjan)
    Jisa skrev 2012-01-17 18:59:39 följande:
    Precis, man kollar med ett blodprov på VC. Ring VC och fråga om de tagit köldskörtelprover.
    Men som sagt, ångest kan ge de mest konstiga symptom.
    Du kan mycket väl vara fullt frisk fysiskt trots att du har så mycket kroppsliga symtom.
    Ja men äkare har sagt panikångest men hur fasen kan man få ONT och massa hemska kroppsliga symtom av panikångest om det nu inte är farligt osv?
  • Anonym (ojjan)

Kollar man bara med blodprov om man har problem med sköldkörteln?
    För den kollades iaf med ultraljud på mig en gång iaf men ul kanske inte kan visa nått sådant? 

• Anonym (ojjan)
    Anonym (stress) skrev 2012-01-17 20:01:42 följande:
    Ska de kolla köldkörteln skall minst  TSH, T3 och T4 kollas.
    Vad är TSH,T3 och T4 för något?
    HAr allt det med körteln att göra?
    Får man besked direkt samma dag om man kollar den?
    Tänkte nämligen ringa imorgon till läkarn på vc igen och be henne kolla den   
Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?