Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
Hej,
Första gången på familjeliv, kom in av en slump efter att ha googlat på diverse symptom som jag har haft de senaste 7 veckorna...
Jag fick plötsligt stickningar/domningar i händer fötter, muskelryckningar (sprätter liksom till i musklerna)på alla möjliga delar av kroppen, ont i vaden (som är öm man tar på den) ont på insidan av foten, stel i händer och en känsla av kraftlöshet. (Dock inte hela tiden utan det växlar). Musklerna spänner så fort jag går upp för trappan (har tidigare haft ganska bra kondition och tränat en del) och det känns som jag har träningsverk i hela kroppen. Ofta känns det som jag har sockerdricka i hela kroppen...
Jag har stel nacke och kan känna vissa punkter på kroppen som är ömma.
Jag har gått till sjukgymnast som tror att det är stress men trots behandling så hjälper det inte. Till saken hör att jag är grymt hypokondriskt, vid minsta konstig/annorlunda symtom så tror jag att det är cancer/ALS eller annan vidrig sjukdom. Jag får panikångest och det låser sig i kroppen och jag får jobbigt att andas. Åkte in akut till sjukhuset för en vecka sedan. Jag får högkostnadskort väldigt snabbt (!) då jag är så nojig och har dessutom sjuk dödsångest. Jag ska gå i terapi för detta samt antidepressivt. Men det jobbiga är att symtomen inte försvinner...De tog massa prover på mig som visade att allt var normalt men funderar på att gå till en neurolog, fast vågar inte egentligen.
BLÄÄÄÄ vad detta är jobbigt att inte veta vad det är för något...Känner ju igen mångas symtom på mina egna men tror alltid det värsta.