Inlägg från: Anonym (Ont i bröstet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ont i bröstet)

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Jag har inte läst igenom hela tråden, bara de sista två sidorna. Jag har också besvär med ångest, som jag dock inte fått hjälp för än. Jag har fortfarande inte träffat nån inom psykiatrin än men kommer förhoppningsvis få göra det nästa vecka så att jag kan få hjälp med det här. För jag kan inte längre hantera detta på egen hand. Jag får tryck över bröstet (känns som att en elefant sitter på bröstkorgen), "hugg" i hjärtat, extra hjärtslag, får jobbigt med andningen (eftersom jag har en elefant på bröstet), ont i själva bröstkorgen, matt, yr... ja säkert nåt mer också

En tanke bara till er med relativt nytillkomna besvär, har de kollat att ni inte har borrelia? Det hade nämligen jag och det kan ge en sjuhelsickes massa symtom. Inom en del landsting har man som rutin när någon söker sig till psykiatrin med depression eller ångestbesvär eller långvarig trötthet att ta blodprov för att utesluta borrelia (även hypothyreos som flera nämnt ovan). Även svettningar på natten kan man ha vid borrelia (och också som biverkan till diverse mediciner). Tyvärr tog det inte bort alla mina symtom men jag är åtminstone inte lika sjukligt trött längre.

Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?