• Anonym (lia)

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Anonym (Så orolig) skrev 2010-10-14 11:22:43 följande:
    Hej

Jag känner igen mig i otroligt mycket.
    Mitt största problem är overklighetskänslor, jag har dem hela tiden.
    Äter Cipramil och hag gjort till och från i flera år, har trappat ner och fått gå upp i dos igen.
    Gjorde nedrappningen under en lång tid men det funkade inte.

Jag har stora problem med att relatera till verkligheten ibland. Många tror absolut inte att det är något problem med mig, eller fel ingen ser det kaos som är på insidan.
    Just nu jobbar jag 50% och känner att jag behöver de 50% för att upprätthålla någon slag normalitet.

Har som ett band över huvudet, som spänner och jag biter ihop käkarna på nätterna.
    Men som sagt det värsta är overklighetskänslorna.

Jag är livrädd för att bli galen, helt paniskt rädd för att flippa och bli tokig. Jag försöker träna, äta bra vara positiv, yoga och qi gong, you name it.....jag orkar inte.
    Ibland orkar jag inte ens tänka fram till jul för det är inte säkert jag lever då.....förstår ni?
    Jag vill inte tänka så men så känns det....
    Tecken på långvarig stress....du behöver bearbeta det som du har inom dig.

Gå o PRATA med en psykoterapeut...inga mediciner i världen kommer bota det! Men genom att sätta ord på det och ha någon som lyssnar o hjälper dig att beareta så kommer trycket inom dig att lätta o du kommer slippa de hemska o jobbiga känslorna som det är att gå o bära på overkigheteskänslor....

l
  • Anonym (lia)
    Anonym (Mina) skrev 2010-11-02 20:42:08 följande:
    Så orolig- Guuuuuuuud vad jag känner igen mig.. Känns precis som om det är jag som skrivit.. Men hur tusan blir man av med dessa overklighetskänslor? Och tankar att man håller på o bli knäpp? Blir man det till slut eller? Har trott länge nu att det är en psykos jag har och att diagnosen schiofreni inte r långt borta.. men enligt psykiatrin är jag absolut inte psykotisk.
    Mycket vanligt att känna o tänka så.

Du blir av med det genom att bearbeta ditt inre, genom samtal. Du behöver lätta på tryket, få prespektiv.....din upplevelsevärld har varit med om för mkt och hjränan kan inte bearbeta allt på en gång, därav ångst.
  • Anonym (lia)
    Anonym (Hypokondriker?) skrev 2011-07-31 20:58:24 följande:
    Nu vill jag inte ha något "svar" där någon rekomenderar mig att besöka neurologen, men detta verkar vara ett stort ångestproblem för många, som går omkring och tolkar sina symptom som tecken på neurologiska sjukdomar..
    Ja, tror det är lätt och vanligt och väldigt "normalt" att folk gör det. Men det blir som en ond spiral där man sen blir rädd för rädslan till slut.... å på så sätt kan man utveckla panikångest. Skitjobbigt!!
  • Anonym (lia)
    Mizzii skrev 2013-01-19 13:45:10 följande:
    Det har jag tänkt många gånger på och vad jag själv känt så har det varigt iaf för mig tusen ggr värre att vara "sjuk" psykiskt än fysiskt
    I agree. Fast att lida av psykiska besvär är ju eg. samma som attl lida av fysiska besvär.. för det är ju "hjärnan" som spelar ett spratt och den är ju oxå en fysisk del så att säga, om du förstår mitt resonemang. Men förstår vad du menar
Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?