Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
Listan kan bli lång verkligen. lider bland annat av djup depression, ocd, borderline, panikångest och lite annat smått och "gott"....
Synrubbningar (periodvis) hög puls (dagligen) svettningar (sällan) Illamående (periodvis dagligen) kräkningar (händer vid specifika tillfällen då jag är stressad eller har väldigt hög ångest) Tappad aptit (periodvis, är inne i en sån period nu, har tappat snart 20 kilo....) klumpkänsla i halsen (ofta, mestadels vid panikångest) Yrsel (periodvis, det känns som jag går på ett fartyg) Stel nacke och axlar, smärta (dagligen) overklighetskänslor (periodvis) Känsla av att jag inte kan röra mig även om jag kan det (periodvis) kraftiga Skakningar (0-3 gånger i månaden) Sömnstörningar (periodvis, sover i princip aldrig bra men vissa perioder är det åtminstone lite bättre) Andnöd (ofta) tryck mot bröstet (dagligen) Domningar i armar och ansikte (någon gång ibland). Känsla av att jag ska dö (periodvis, just nu varje dag) Diarre (endast vid speciella tillfällen då jag blir extra nervös eller får hög ångest) Magknip (ibland) Känsla av att jag kvävs (ofta) Halsont, såpass att man tror att man håller på att bli sjuk (någon/några gånger i månaden) känslan av att det står mat upp i halsen på mig (periodvis, just nu dagligen...) Hallucinationer (periodvis, som tur är så kommer inte dessa perioder så ofta.) Allmän sjukdomskänsla, såsom känsla av att vara febrig el liknande (ibland/mindre ofta)
Är lite nyfiken på vad alla i tråden menar här med magkatarr? Jag har väldigt mycket problem med magen eller har fått det sedan några månader tillbaka fick diagnosen magkatarr när jag var hos läkaren men besvären försvann men de kommer tillbaka när jag har mycket ångest under en lång period. Kan det vara samma sak som kommer tillbaka?