Inlägg från: Anonym (tjej -85) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tjej -85)

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Åh, vilken underbar tråd.
    Vad bra det känns att inte vara ensam om att känna det ni beskriver.
    Mina panikångestattacker började i augusti förra året. Nu har jag även kännt mig lite deprimerad till och från, pga utmattning.
    När ska livet få återgå till ett normalt liv? Jag tappar tron på att det någonsin kommer bli bra.

• Anonym (tjej -85)
    Anonym (ida) skrev 2010-05-30 20:27:41 följande:
    Får du någon hjälp från vården? Sjukskrivning?Det hade varit kul att höra om något fall där man faktiskt blivit helt återställd från detta. Behöver lite hopp.
    Nej jag är inte sjukskriven, vill inte vara det så det har aldrig varit aktuellt att ta upp det.
    Jag har gått hos kurator sedan senhösten. KBT eller vad det kallas. Jag har nekat medicinering.
    Jag pluggar sedan årsskiftet, och mina PÅ-attacker kommer oftare när jag har mycket i skolan, tentor, seminarier, inlämningsgrejer o sånt.
    Det bästa för mig hade kanske varit att hoppa av skolan, men jag känner att jag vill göra det här. Sen är det kanske inte så väl valt yrke kanske, med tanke på att jag blivit så hypokondrisk. Men frågan är vad pluggandet är värt?

Det här med synrubbningar var en ny vetskap för mig. Tidigare har jag trott att mina synstörningar beror på en ärftlig sjukdom (min mamma och hennes syster har synnedsättning som sakta leder till blindhet).
    Men flera av er beskriver exakt samma synstörningar som de jag har haft.
  • Anonym (tjej -85)

jag blir så arg på mig själv för all min ilska och frustration går ut över min sambo.
    jag vill inte att det ska vara så, och blir ännu mer ilsken och förbannad på mig själv när jag skäller och skriker på honom.
    sen är jag så rädd för hur mina barn ska klara det här med mig. de är så små fortfarande.

jag känner bara att jag inte får plats i mig själv längre. det är för trångt. jag måste uuuut.