Swedish down under skrev 2010-08-11 14:37:52 följande:
Hej!
Banansmoothie: ar du kvar i sverige fortfarande?
bor du i ballarat?
Det var supervarmt har forra veckan, men nu blev det kallt igen (igar regnade det konstant hela dagen och hela natten). fy! jag som inte har korkort (fan jobbar stenhart pa det. men fan att jag ar under 25 som maste ha den dar javla loggboken som begransar en fran att ta korkort nar man faktiskt kanner att man kan kora nu) blir helt isolerad i ovader.
Dottern har borjat dricka valling nu lite mer (import fran svea) men gillar fortfarande tutten mer. gaaaah! inte alls mysigt langre. jag blir typ irriterad varje gang nu istallet. och nu har hon borjat krypa upp i min famn och dra ner trojan och bh:n och letar tag efter tutten sjalv... hon kommer att ga hem pa rasterna i skolan och ammas... haha! ush nej vad hemskt.
De flesta har ammar ju inte och de som provade men misslyckades (de provade i nagra timmar o gav upp) "onskar" att de kunde amma. lyllosar tanker jag nu. nasta barn ska jag ge en flaska ersattning om dagen fran start sa man kan avanja barnet battre sen.
Jag ska borja leta jobb sa fort jag far korkort. har lite panik over att jag inte har jobbat annu och varit klar ssk i 1,5 ar. helst deltid. efetrsom min kille pluggar sa kan han nog vara hemma en dag i veckan sa att vi inte behover dagis varje dag. plus att hans mamma kan nog ta hand om henne en dag i veckan ocksa da de ar managers och jobbar hemifran.
Jag ar inte gjord for att vara hemma: tycker det ar trakigt i langden plus att det ar sa jobbigt att hitta pa saker varje dag.
naval, njut av sverige om du ar dar!
Hej hej, jo jag är kvar i Sverige men ska åka hem om 1,5 vecka. Ja det är i Ballarat jag bor. Enligt min kompis så svämmade floden över. Det hade varit en syn! Men jag är nog hellre här

.
Jag har inte heller körkort, jobbar också på det. Men vi måste bara ha loggbok tills vi är 21? Måste vara andra regler i QLD.
Jobbigt med amningen. Jag ammade i 1 år men slutade sen cold turkey för att jag höll på att dö och behövde gå på icke-amningsvänlig medicin, typ. Sen när jag slutade fattade jag inte varför jag inte hade slutat tidigare. Jag skulle ha slutat typ vid 9 månader istället... men jag gav aldrig ersättning heller, 3 dagar sen var det bra med vatten i en kopp! Så sluta om du känner att det är slitigt. Det är inte värt det. Jag tror inte det är bra med ersättning för jättesmå barn (under 6 månader) men när de kan äta vanlig mat så klarar ju magen av ersättning också utan förstoppning och dykilt. Men jag tycker det är interessant att du säger att de flesta inte ammar, för i mina kretsar ammar de flesta, och länge, alltså typ till 1,5 år!
Hmm svårt med jobb där. Jag funderar också i banorna om plugg men jag vill verkligen inte lämna på dagis tills han är 3 år. Tycker dagisen är så skit. Välj inte ABC om hon ska gå på dagis, de är absolut HEMSKA. Sen finns det ju bra dagis också (fast inte så många) och dagmamma. Det sjukaste är dock att de inte har inskolning, så det kanske du måste be om! (Min vännina lämnade sin 2-åring på dagis en hel dag utan nån slags inskolning, jag blev helt chockad. Detta var på ett ABC-center som jag jobbat på som jag VET är helt stört iofs så det kanske är ett undantag? Jag var tvungen att sluta för jag klarade inte av hur de behandlade barnen.) Men om ni kan jobba lite omlott och sådär så löser det sig säkert, hon far nog inte illa av att gå på dagis ett par dagar i veckan eller korta dagar. De har ju i alla fall väldigt hög personaltäthet vilket är possitivt.
Men det är lite trist att vara hemma ibland. Gör det du mår bra av, så mår nog Poppy bra också

.
Jag saknar faktiskt Australien grymt mycket. Jag älskar Sverige men jag längtar hem!