Inlägg från: Flickmamma |Visa alla inlägg
  • Flickmamma

Februari 2004 kör återigen vidare...

Enyana skrev 2011-07-24 17:24:24 följande:
    Ååååh...stort GRATTIS till lilla Agnes!

Förstår att T måste vara en mäkta stolt storasyster!

Här har vi verkligen semester - Ella och jag är lediga i 6 veckor och vi har fullkomligt vänt på dygnet...:-P Uppe sent på kvällen och sover länge på morgonen, badar och bara softar - superhärligt! Sambon jobbar varannan vecka hela sommaren förutom nu då han är ledig tre veckor i rad...så nästa vecka ska vi dra iväg på en kortare resa bara för att komma iväg en sväng. Ska bli kul!
    Snart börjar ju ettan också - lite svårt att fatta är det allt att de små liven nu är skolbarn "på riktigt"...

Ha en skön sommar alla!
    Badar? I Skåne öser regnet ner, det blåser och är 12 grader.Som höst!!
  • Flickmamma

Åh så ljuvlig hon är TS mamma, vilka mjuka bulliga små kinder, man vill ju bara "bita" i dem. Så stolt storasyster är, det lyser om henne....................

• Flickmamma
    Ts Mamma skrev 2011-07-26 10:10:06 följande:
    Hon är väldigt lik Tova när hon va liten...:)
    SkrattandeDet bådar ju gott! Tova är ju "vansinnigt" söt!!
  • Flickmamma

Nu är väl alla våra gullungar förstaklickare! Det var en mycket stolt och nervös Noura som gick till skolan med nya "ryggan" dinglandes på ryggen! Valde den själv, "Hannah Montana " tryck jaja.......inte jag som ska ha den! De är bara 19 elever i klassen så det kändes lugnt och skönt i klassrummet. Hur upplevde ni andra era barns första skoldag?

• Flickmamma
    Shirin85 skrev 2011-07-24 23:52:07 följande:
    Har regnat och varit 16 grader här idag, inte lika kul som de andra dagarnaRynkar på näsanFörstår det, sent för en sjuåring med den träningstiden, hoppas på bättre tider nu då.
    D ska träna fotboll onsdagar och söndagar nu i höst och det är på eftermiddagen, lite klurigt med mat men det fixar sig. 
    Noura fick tid en nybörjartrupp på tisdagar kl 17.30 - 19.00 så det blir utmärkt!
  • Flickmamma

Idag fyller Noura 8 år, minns att jag väntade henne till den 19/2 men dagarna gick och jag var så nervös att hon skulle komma på skottdagen men så blev det inte!

• Flickmamma

Väääldigt länge sen jag var inne på familjeliv och i den här tråden. Tiden går och om en månad börjar 04 barnen i tvåan. Nouras syster Nadine börjar i förskoleklass och flickorna kommer att gå på samma fritidsavdelning och det känns bra! Ingen Algerietresa för oss i år utan istället har vi varit en vecka i Blekinge och haft riktigt bra väder så barnen har kunnat bada. Lägg gärna upp bilder på era 04 för det är så roligt att se hur de växer och utvecklas!

• Flickmamma

Låter lite som hemma hos oss! Noura har inte sönder grejer men lånar av syrrorna utan lov och trotsar mycke. Nadine är ett 6- årsmonster och skriker om ALLT. Får dåligt samvete när jag gläds övet att det är måndag och jag får gå till jobbet. Noura är ca 135 lång och har 33 i skor. Inga pubertetstecken, låter jobbigt för Elsa.

• Flickmamma

Noura har varit hos skolsyster på kontroll och är nu 137 cm och väger 29 kg och har stl 34 i skor. Hon är längst av   flickorna i klassen. Lillasyster Nadine är argare än nånsin men pedagogerna i skolan och på fritids säger att hon är glad och nöjd om dagarna så det är väl mot oss hon trotsar. Noura är varann dags människa, ena dagen galet skrikig och nästa snäll och go. Hon är duktig i skolan och samarbetsvillig säger hennes lärare så det känns jättebra. Flickorna har börjat ryka ihop som värsta tonåringarna så ibland vill jag bara rymma....
    JFL jag tycker att det låter som om Elsa är i en väldigt tidig pubertet. 

• Flickmamma
    Festina Lente skrev 2013-11-12 13:41:08 följande:
    Hej, alla.

Misstänker att det kanske inte är så många här, nu längre. Jag har en dotter född 04 02 28, jag har nyligen tittat in här. Hoppas ni alla har det bra i novembermörkret.  
    Så kul Festina Lente så är våra döttrar födda på samma dag :)
  • Flickmamma
    Festina Lente skrev 2014-01-03 23:20:40 följande:
    Vilken liten ängel du har. Jag vill inte lägga ut en bild på min tjej, eftersom jag skriver om lite känsliga saker ibland. Hoppas det är okej, men tack för att du delade med dig i alla fall. 

Ha det bra och god fortsättning på det nya året!
    Tack Festina!
Svar på tråden Februari 2004 kör återigen vidare...