Inlägg från: Ts Mamma |Visa alla inlägg
  • Ts Mamma

Februari 2004 kör återigen vidare...

Vad skönt!!

Det låter ju som att det finns ett par troliga anledningar och att ni har hittat dem så nu komemr allt säkert bli bra snart, tror ni inte??

Ni som har tjejer - har de börjat med att det ska vara "rätt kläder", "Rätt frisyrer" å allt vad det är? Här är det helt extremt och jag blir så ledsen, dom är ju fortfarande bara små barn men så utseendefixerade redan och jag har hört en del tjejer i ettan som Tova leker med - de är rent av elaka mot de med "fel" kläder och frisyrer - jag tycker det är så tragiskt! Skulel jag får höra att Tova är elak mot någon på det sättet så komemr hon garanterat att få veta att hon lever!

• Ts Mamma

Enyana skrev 2011-02-06 10:00:05 följande:

Hej!
    Det känns ganska tydligt nu att våra barn börjar bli stora...man hinner inte alltid vara inne här och skriva även om man vill...
    Tänkte bara säga grattis till alla februaribarn och hoppas att allt är bra!

Vi var till skolsköterskan på hälsokoll i fredags och vår kärnfriska snart-7-åring är nu 134 cm lång och väger 33 kg, hör utmärkt men har sitt synfel och sina glasögon kvar. Hon "kan inte" gå, springer mest hela tiden, har gått simskola i höst, älskar sina kompisar, att sjunga, att brottas, gå i skolan, åka skridskor och skidor...och sina föräldrar också ibland. Hon är för det mesta glad, blyg ibland, är en riktig nattuggla och sover gärna länge på morgonen - en helt vanlig tös tror jag.

Ha det bra alla!
    Godmorgon och vad roligt att någon skriver...

Tova är nog precis som 7-åringar ska vara - ibland ganska uppkäftg men himla go därimellan, måste alltid ha 1000 saker att göra - är det inte kompisar här så är hon hos en kompis. Hon rider fortfarande och har en ny ponny som passar henne perfekt - de är lika envisa båda två...  Och Tova har bestämt sig för att bli bäst i dressyr så hon tränar som en tok i stallet och nu till våren ska hon starta i sin första riktiga tävling...

Hon älskar skolan och jobbar flitigt där, så flitigt att hennes fröken får stoppa henne ibland, undrar just hur länge det håller i sig...

Annars så är hon fortfarande ganska liten - 118cm över havet och ynka 19 kg tung, men följer sina kurvor perfekt igen...

Så längtar hon, massor efter att i sommar få bli storasyster....

Tovas lillasyster eller lillebror...
  • Ts Mamma
    Flickmamma skrev 2011-02-06 11:05:17 följande:
    Grattis TS så roligt med en liten! När är det dags? Noura gick på knatteridning i 4 årsåldern men när lillebror föddes blev det svårare att arrangera det. Men vi ska börja igen, både Noura och lillasyster Nadine ska få gå på söndagar med start nu den 20:e- Blir på min gamla ridskola så det blir kul för mig medHjärta Noura var 124 cm i höstas så jag tippar på ungefär 127-128 cm och 22 kg lätt.
    9:e Juli är det tänkt - sen återstår det väl att s eom Pyret tänkt som oss...

Jag har ridit sedan jag var 5 år och haft egen häst tills i höstas (då jag insåg att jag inte hinner) så Tova är mer eller mindre född på hästryggen och är inne på sin andra ponny, hon hade först en shettis, nu har hon Zita en super ponny, ett russ på 17 år som inte har något ont i sig och aldrig gör dumheter, men hon kräver att man rider henne annars så stannar hon och äter eller struntar i att hoppa och går runt hindren istället men gudasnäll är hon - Tova både leder henne, kör och rider henne och ingen kan vara gladare än hennes hästtokiga Mamma...
  • Ts Mamma

Tack alla - det känns lite skumt att "börja om", man har ju blivit aningens bekväm med ett så stort barn som Tova ju faktiskt är och min sambos två som blir 12

• Ts Mamma

Jädra Iphone app - skriver allt som inte kom med senare på datorn...

• Ts Mamma
    Flickmamma skrev 2011-02-19 15:14:14 följande:
    Tänkte höra vad ni köpt eller funderar på att köpa till era 7- eller blivande 7 -åringar. Ibland är det så svårt att komma på något bra eller något som hon inte redan har. Noura fyller den 28:e och hon längtar!
    Tova fyllde förra fredagen (den 11:e) och vi köpte ett par jeans (slitna, tighta enligt hennes egna önskemål... ) och två tröjor, en skinnjacka (eligt önskelistan... ) samt ett skrivbordunderlägg (som hon önskade sig... )...

...sen fick hon en herrans massa mer saker - 8 Schleich hästar & tillbehör, bilen & transporten till Schleich hästarna, två Lasse Maja bövker, Presentkort på kläder (hon tillåter INGEN att köpa kläder till henne längre, om hon inte godkänt dem först...:-O), Pet Shops & tillbehör, Pysselböcker, pennor, skivor å ett par filmer och pengar - det var nog allt...
  • Ts Mamma

Flickmamma skrev 2011-02-20 00:46:04 följande:

pappa eller lillebror ?? ha ha
    Ha, ha, lillebror....
    Enyana skrev 2011-02-19 23:34:44 följande:
    Vad tycker ni om kläderna för 7-åringarna? Har ni svårt att hitta vettiga kläder och vart köper ni helst? Jag köper mycket på Lindex, dels för att det länge varit den enda kedjan som funnits här i stan och dels för att jag oftast tycker att deras kläder är aningens vidare i storlek än ex HM. Nu har vi dock fått både HM och KappAhl för nåt år sedan så där går jag ju också förbi och kikar ibland...
    Tova är extremt kräsen vad gäller kläder - men bara hon få rvara med brukar det funka....

Tova är ju liten så det är först nu till jul som vi har kunnat handla på de större storlekarna (från 122) på Lindex, Kappahl & HM - till hennes stora lycka... Tova är dessutom rätt smal så det är inte helt lätt att hitta bra kläder till henne - HMs kläder funkar inte alls - de är på tok för vida för henne någon enstaka tunika kan hon ha därifrån och något linne men annars måste hon fortfarande ha stl. 110 när vi handlar där - gissa hur poppis det är att bara kunan köpa puttenuttiga kläder med Bamse & Barbapappa på...

Lindex tröjor funkar kanon på Tova - så länge de är mindre i modellen - då kan hon ha 122/128 och få de "coolare" kläderna... Byxor kan hon inte alls ha från Lindex dock, de är för långa elelr för vida så fort man kommer upp på de stora storlekarna och på de små är det bara en massa hjärtan och glitter tryck som hon avskyr just nu....

Kappahl är bra på tighta jeansleggins så de kan hon ha - ett stort plus där är att de har samma jenas på de större och mindre storlekarna så där köper vi en hel del jeansleggins... Där är istället tröjorna felet - deras stora storlekar börjar på 128 vilket gör det omöjligt för Tova att handla där - de mindre storlekarna är för puttenuttiga för henne å de större drunknar hon i.....

Men vi har en liten affär med barnkläder här som heter OKIDOKI där de säljer NameIt, IdaT, dikdrikson mm. De är kanon på jeans! Har små smala storlekar på jeans som är coola - hennes favorit jenas kommer därifrån - ett par vanliga slitna jeans som sitter kanon i stl. 116... Även tröjorna finns i mindre smalare modeller och är tuffare redan i de mindre storlekarna så det är vår absoluta favorit affär här hemma...

Inte bästa bilderna men här har hon en tröja från Lindex i stl 122/128 & Favvo jeansen från NameIt i stl. 116

Det är oftast så här hon går klädd - typ...   Men finge hon välja fritt skulel det bara vara Linne och jeans - det är tydligen as coolt men i min värld as kallt....
  • Ts Mamma
    Shirin85 skrev 2011-06-13 01:22:36 följande:
    Kan man titta in här om ni nu fortfarande är aktiva?Skrattande
    Har en Februari-kille född 2004 {#emotions_dlg.flower}

Vilket fint hår din dotter har förresten Ts mamma!
    Nu har min son S fått skolavslutning iallafall, så blir det ettan till hösten då, det ska bli så kul såGlad
    Självklart!

Välkommen! {#emotions_dlg.flower}

Det går lite i perioder hur aktiva vi är men alla finns vi kvar på FL i alla fall...

Ja, det håret det håret - om hon bara inte vrålade som en stucken gris varje gång det skulle borstas så hade jag nog oxå tyckt det... Men långt ska hon ha - det är skrivet i sten för henne - enligt henne själv...Obestämd

Vad har din son för sig? Tova har en egen ponny och spelar fotboll sen är det kompisar mest HELA tiden....:-O

Hur är S? Tova är envisare än envisast och vi har kamper till och från hela tiden - allra helst om kläder, även om det peppar, peppar, ta i trä har blivit bättre just nu... Tova är väldigt verbal (har alltid varit) och att diskutera med henne slutar nästan alltid med att man har trasslat in sig och hon fått sin vilja igenom...:-O

Alla verkar sluta skolan så tidigt i år - Tova har inte sin förrän på Torsdag och hon längtar MASSOR!!!

Hur har era barn skolavslutning? Här är de i kyrkan - utan allt religöst - de bara är där och prästen sjunger Nu är det sommar nu är det sol, nu är det koskit i hagen istället för att hålla tal och ungarna ÄLSKAR det...:P

Hur är det med er alla annars????

Här är det bra, har slutat jobba nu - 3 veckor drygt kvar tills att Tova ÄNTLIGEN blir storasyster - men hon har bestämt att blir det en kille så kan han glömma att hon lär honom att rida - blir det däremot en tjej kan hon överväga det...
  • Ts Mamma

Nu har Tova äntligen blivit storasyster - till en Liten Agnes som föddes den 14 Juli, hon är mäkta stolt och gör inget annat än att gosa med sin syster just nu...:)

Bild på de två kommer när jag hinner logga in på datorn...:P

Hoppas ni alla har en riktigt bra sommar!!

• Ts Mamma

Den stolta storasystern å lillfisen...

Tack för gratulationerna!

Enyana: Gött - här har vi 14 grader och höststormar - helt värdelöst men ganska skönt då A e så liten, men för de andra barnens skull hade det ju varit roligare med lite sol och värme...:)        

Vår lillfis...<3

Vad konstigt det blev med bilderna å texten - men skit sak samma...:P

• Ts Mamma

Hon är väldigt lik Tova när hon va liten...:)

• Ts Mamma

Hoppas ni alla får en riktigt God Jul!!!

• Ts Mamma

Hänger oxå mest på FB - var länge sedan jag kikade in här - lägg ärna till mig på FB (Cecilia Cicci Lindberg) jag brukar fundera på vad ni har för er och hur ni mår allihopa... <3

Å sen när jag ändå är in - kan ni hjälp oss - Tovas lillasyster är en av Finalisterna i Jollyrooms påsktävling - vill ni vara snälla och gå in och rösta på Bidrag nr. 3 så blir Agnes glad...;)

Jollyroom 

Hade tänkt skriva massor men lillfisen vaknade så bara å springa - I'll be back...^^

Svar på tråden Februari 2004 kör återigen vidare...