Inlägg från: Flickmamma |Visa alla inlägg
  • Flickmamma

Februari 2004 kör återigen vidare...

Docendo díscimus skrev 2010-12-10 17:57:36 följande:
    Ett år har gått, Sofia har börjat tvåan, Linnéa har börjat förskoleklass - hennes tal har kommit ikapp henne - hon berättar mycket. som sin äldre syster. Men hälsomässigt är mycket att säga om  - för ett år sedan insjuknade Linnéa i diabetes. Lilla Clara ska snart bli tre år.

Vår familj har nyligen utökat med 7 neontetror och 7 sebrafiskar som barnens husdjur - vilket jag och maken sköter om.

Kan inte fatta att jag har snart en tre åring ,  en sju åring och en nio åring här hemma.

Till våren börjar alla tre på montesoriskolan - lillungen på deras dagis.
    jag har en som blir myndig i september och DET känns märkligt!
  • Flickmamma
    Ts Mamma skrev 2011-02-06 13:11:19 följande:
    Tack alla - det känns lite skumt att "börja om", man har ju blivit aningens bekväm med ett så stort barn som Tova ju faktiskt är och min sambos två som blir 12
    Förstår dig, vi hade Nadia i 10 år innan Noura kom och sen kom det två till av bara farten så akta digFlört
  • Flickmamma

Tänkte höra vad ni köpt eller funderar på att köpa till era 7- eller blivande 7 -åringar. Ibland är det så svårt att komma på något bra eller något som hon inte redan har. Noura fyller den 28:e och hon längtar!

• Flickmamma

Vi har köpt ett par lite kraftigare tights i kakifärg med ridbyxsömmar från HM och ska köpa en jeansskjorta till. Tror att det blir snyggt tillsammans. Sen har vi köpt ett kubbspel som hon önskat sig. Var inne en sväng på Toys R us och fyndade en stor låda med Hello Kitty prylar, man kan bygga upp en affär. Noura gillar att leka med smågrejor som är lite pillriga. Sen så samlar vi på Astrid Lindgrens böcker i en jättefin utgåva med vackra röda kantband så en sådan till serien blir det. Pussel blir det nog också! Sen blir det kalas för tjocka släkten och då brukar det bli  en hel drös med grejor! Min syster frågade mig idag vad Noura önskar sig så jag sa uteleksaker för det är fullt i barnkammaren Drömmer och snart är våren här i Skåne.

• Flickmamma

Såå snyggt med jeans, Noura har 7 par i fräcka modeller men det är krig när hon ska använda dem. Hon vil bara ha leggins.

• Flickmamma
    Flickmamma skrev 2011-02-20 21:28:37 följande:
    Såå snyggt med jeans, Noura har 7 par i fräcka modeller men det är krig när hon ska använda dem. Hon vil bara ha leggins.
    ska börja med jeansleggins till henne!
  • Flickmamma

Och när tänker sommarn börja på riktigt, kan man undra. Det regnar vareviga dag! Barnen och maken solar och badar i Algeriet så de får sin beskärda del iallafall. Jag har stannat hemma i år, var där nästan 5 veckor förra sommarn. Noura börjar i ettan den 22/8 så då har jag tagit en semesterdag för det vill jag inte missa.

• Flickmamma
    Shirin85 skrev 2011-07-23 15:59:41 följande:
    Så du är alldeles ensam hemma? SköntGlad Fast Algeriet låter skönt också, säkert dövarmt där.
    Hörde att det skulle bli varmt nästa vecka, och här är det 29 grader idag så det känns som sommar.
    D börjar ettan den 22/8 han med, men jag har en dotter som ska inskolas i förskoleklass så jag får vara med henne de första dagarna.
    29 grader! Var bor du? De har 30 grader i Algeriet så de avlider inte iallafall Cool . Jag sköter vår butik och på kvällarna så målar jag om henma. Så skönt att kunna lämna pytsar och rollers framme
    utan att Adam& Co pillar på allt.
Svar på tråden Februari 2004 kör återigen vidare...