Inlägg från: Shirin85 |Visa alla inlägg
  • Shirin85

Februari 2004 kör återigen vidare...

Kan man titta in här om ni nu fortfarande är aktiva?Skrattande
    Har en Februari-kille född 2004 {#emotions_dlg.flower}

Vilket fint hår din dotter har förresten Ts mamma!
    Nu har min son S fått skolavslutning iallafall, så blir det ettan till hösten då, det ska bli så kul såGlad

♥Saif -04, Leila -05, Minah -08, Jamil -10♥
  • Shirin85
    Ts Mamma skrev 2011-06-13 09:16:47 följande:
    Självklart!

Välkommen! {#emotions_dlg.flower}

Det går lite i perioder hur aktiva vi är men alla finns vi kvar på FL i alla fall...

Ja, det håret det håret - om hon bara inte vrålade som en stucken gris varje gång det skulle borstas så hade jag nog oxå tyckt det... Men långt ska hon ha - det är skrivet i sten för henne - enligt henne själv...Obestämd

Vad har din son för sig? Tova har en egen ponny och spelar fotboll sen är det kompisar mest HELA tiden....:-O

Hur är S? Tova är envisare än envisast och vi har kamper till och från hela tiden - allra helst om kläder, även om det peppar, peppar, ta i trä har blivit bättre just nu... Tova är väldigt verbal (har alltid varit) och att diskutera med henne slutar nästan alltid med att man har trasslat in sig och hon fått sin vilja igenom...:-O

Alla verkar sluta skolan så tidigt i år - Tova har inte sin förrän på Torsdag och hon längtar MASSOR!!!

Hur har era barn skolavslutning? Här är de i kyrkan - utan allt religöst - de bara är där och prästen sjunger Nu är det sommar nu är det sol, nu är det koskit i hagen istället för att hålla tal och ungarna ÄLSKAR det...:P

Hur är det med er alla annars????

Här är det bra, har slutat jobba nu - 3 veckor drygt kvar tills att Tova ÄNTLIGEN blir storasyster - men hon har bestämt att blir det en kille så kan han glömma att hon lär honom att rida - blir det däremot en tjej kan hon överväga det...
    Tack så mycket
    Ja håret är jättefint så det gör ni rätt i att behålla, tur att din dotter är så bestämd.

Saif spelar också fotboll och är allmänt fotbollsgalen, en ponny har han däremot inteSolig
    Han har fotbollsplanscher på rummet, vill titta på fotboll, spelar fotboll varje kväll så fotboll är prio ett!
    Annars är han väldigt pratglad, rolig, omtänksam och bestämdGlad
    Haha det med kläder vet jag, har två yngre döttrar som inte tycker att några kläder är bra eller vill ha pyjamas på sig hela dagen..men Saif har inga problem med att välja kläder.
    Aha, din dotter kanske borde bli politiker om hon är duktig verbalt

Här har de skolavslutning ute på skolgården på en scen där de sjunger lite olika sommarsånger, sen samlas alla i klassrummet där barnen får en glass och föräldrarna är med och sen går man hem.
    Kul att eran rektor inte håller tal utan bjuder på sig själv, så det är anpassat för barnen!Glad
    Han slutade i fredags så idag är hans första sommarlovsdag, när börjar din dotter skolan igen?

Vad roligt att Tova ska bli storasyster, det ska Saif också (fast storebror då..) men inte förrän i Januari så det är en bit kvar om man säger så.
    Stackars pojke som inte får lära sig rida, du får sno ponnyn och lära honom ändåDrömmer
    ♥Saif -04, Leila -05, Minah -08, Jamil -10♥
  • Shirin85

Nu har sommaren nästan gått, fast än är det inte slut.
    Min börjar ettan den 22 AugustiGlad 

• Shirin85

Så du är alldeles ensam hemma? SköntGlad Fast Algeriet låter skönt också, säkert dövarmt där.
    Hörde att det skulle bli varmt nästa vecka, och här är det 29 grader idag så det känns som sommar.
    D börjar ettan den 22/8 han med, men jag har en dotter som ska inskolas i förskoleklass så jag får vara med henne de första dagarna.

• Shirin85
    Flickmamma skrev 2011-07-23 16:03:48 följande:
    29 grader! Var bor du? De har 30 grader i Algeriet så de avlider inte iallafall Cool . Jag sköter vår butik och på kvällarna så målar jag om henma. Så skönt att kunna lämna pytsar och rollers framme
    utan att Adam& Co pillar på allt.
    Såg nu att det gått ned till 26, bor i Solna förresten!
    30 grader är ju en skön temperatur utomlands.
    Aha, vad roligt, vad har du för butik?Glad
    Haha förstår det, blir säkert mer gjort utan barnen.
  • Shirin85
    Flickmamma skrev 2011-07-23 17:18:50 följande:

Min man har en liten kvartersbutik som jag hjälper till i när jag hinner. Just nu har jag semester från mitt jobb som studievägledare. Kanske borde jag ta ett par dagar i Stockholm där solen finns Solig Såg att ni du Shirin också har 4 barn som jag, mina är födda 93, 04, 06 och 09. Tre tjejer och en kille!

Aha, vad säljer ni i butiken? Är det typ livsmedel, godis, tidningar ochså?Glad
    Skönt med semester, men då får väl solen titta fram tycker man.
    Japp, fyrbarnsmamma jag med til två flickor och två pojkar födda 04,05, 08 och 10{#emotions_dlg.flower}
    Noura är ett väldigt fint namn förresten!
  • Shirin85

Han har dubbelnamn, men kallas DanialGlad  (Kallas saif ibland bara)

Flickmamma skrev 2011-07-23 20:23:23 följande:
    Ja det är en liten livsmedelsbutik! Vi säljer mest godis, snacks och läsk och cigaretter förstås. Vi är väldigt förtjusta i namnet Noura (min mormor hette Nora). Min mamma och min makes syster heter Leila så det heter Nadia i andranamn, ett jättefint namn! Såg att din ena dotter heter det. Det är Nadia jag har som profilbildHjärta
    På bilden hjälper Noura pappa att plantera jordgubbar!
    Mysigt med en butik säkert, familjeföretag typ.
    Jo, Noura är fint, betyder det ljus? Såsom Nour.
    Min ena dotter heter Leila ja, tack så mycket jag tycker också det är fintGlad
    Roligt att alla dina döttrar har namn på N, här har vi kört att alla barnen ska ha i i namnet.
    För ovanför I:n kan man göra hjärtan som prick, tycker vi är fintHjärta
    När jag först såg din profilbild tänkte jag att det var du, och tänkte "WOW, hon har verkligen hållt sig i form" men sen insåg jag ju att det var din dotter haha. Är hon mest lik dig eller sin pappa?
    Vad söt Noura är, håret är ju underbart!
  • Shirin85
    Flickmamma skrev 2011-07-24 08:44:17 följande:
    ja tänk omdet var jag på bilden! Nadia är drygt 16 på bilden och nu blir hon myndig i september, ofattbart! Noura är mest lik min mans ena syster. Har mest "arabiskt" hår och gyllene hudton medans Nadia och Adam är vita i hyn. Adam är dessutom blond. Alla ser olika ut med olika hårfärg och hårkvaliteér. Nadine har nästan svart hår men ser "svensk" ut i ansiktet. Roliga kombinationer mina barn ha ha!
    Åh vad söta ungar du har, Adam var riktigt ljus.
    Vig dotter har du också, skulle aldrig kunna göra sådär haha. Spännande att hon blir myndig.
    Men ofattbart, kan inte se mina barn som vuxna men det kommer de ju bliDrömmer
    Alla ser väldigt olika ut med hår och hudfärg ja, lockar har Noura och Adam iallafall!
    Mina tjejer har lockigt hår, men inte killarna.
    Näsorna är bara samma på mina barn haha{#emotions_dlg.flower}
    Har jag rätt i att Noura är ganska lång? 
  • Shirin85
    Flickmamma skrev 2011-07-24 13:53:50 följande:
    Noura är längst i klassen, närmar sig 130 cm. Nadia var hellockig som liten men har nu självfall. Noura och små lockar i mängd. Nadine och Adam har stora lockar. Alla barnén har min näsa!  Nadia och Nadine har mina runda kindor medans Noura har ett långsmalt ansikte. Adam är för liten för att säga hur hans ansiktsform kommer att bli. Fortfarande lite babyrund!  Om Nadia är vig så skulle du se Noura, trots att hon bara är 7 år så kan hon hjula perfekt  och har börjat slå volter.
    Min son är också 1.30 och jag tycker han är lång, då är ju Noura också långGlad
    Vilken månad år Noura född? Danial är född i Februari.
    Så Nadine har också lockar, såg inte det.
    Haha kul att de har din näsa, har en son som är ett år yngre än dig och han är också babyrund.
    Oj, hon kanske ska börja gymnastik? Min ena dotter kan göra kullerbyttor tills jag blir yr iallafallDrömmer
  • Shirin85
    Flickmamma skrev 2011-07-24 14:24:55 följande:
    Alla i tråden har barn födda feb-04 ju!! Solig

Hon är född den 28 februari, var räknad till den 19:e men dagarna gick och jag blev nervösare och nervösare för det var skottår och jag ville inte föda den 29:e. Hon gick på gympa men slutade men nu vill hon börja igen!!
    Vad smart jag ärSolig
    Så det var nära att hon blev ett marsbarn, tur att hon kom 28:deGlad 
    Känner igen det där med att sluta och börja, eller så har vi det här iallafall.
    ska hon börja på gympa igen då? 
  • Shirin85

Har regnat och varit 16 grader här idag, inte lika kul som de andra dagarnaRynkar på näsan

Flickmamma skrev 2011-07-24 14:31:31 följande:

Ja om de har vettiga träningstider. Hon gick i gruppen 4-6 år kl 17-18 men så ville de flytta henne till truppen med barn 7-12 redan när hon var 6 år men träningstiden var 19.30-21.00 så det gick jag inte med på. Men jag tror att de fått bättre tider nu, de använder ju skolornas idrottshallar och det  är många föreningar som vill hyra. Så ja hon får börja om det slutar senast 20.00. Behöver ju sova!!

Förstår det, sent för en sjuåring med den träningstiden, hoppas på bättre tider nu då.
    D ska träna fotboll onsdagar och söndagar nu i höst och det är på eftermiddagen, lite klurigt med mat men det fixar sig. 
  • Shirin85

Nu har D börjat skolan också, gått sin första skolvecka och det tyckte han var kul.
    De var 22 i hans klass och de tycker jag är ok, hans lärare är väldigt bra tycker jag också. 
    Han har en väska som han har frukt i och han har spiderman motiv.
    Han har redan en läxa till tisdag, att skriva ett brev om sig själv till sin fröken och än så länge har han skrivit att han gillar att spela xbox 360, spela fotboll, äta glass och inte få läxorOskyldig

Bra att Noura fick en tid som passade! Kul för henne. 

Svar på tråden Februari 2004 kör återigen vidare...