Inlägg från: Docendo díscimus |Visa alla inlägg
  • Docendo díscimus

Februari 2004 kör återigen vidare...

Linnéa snart 6 år den 17 feb och stora Sofia fyllde förra veckan 8 år och lilla clara blir 2 den 10 feb.

• Docendo díscimus

Tänk vad tiden går.

Vår Linnéa kommer hem med allehanda pyssel. Hon har blivit en hel annan människa nu när hon får sin insulin sprutor.

• Docendo díscimus

För oss blir det kalas  den 29 februari och Linnéa ska på ett kalas ni på söndag.  Lilla syster fyller 2 den 10 febr.

Sofia hade ett bowling kalas för drygt tre veckor sedan.

• Docendo díscimus
    Ts Mamma skrev 2010-01-18 12:49:56 följande:
    Nu fyller våra små (stora!?!!) snart 6-år, hur ser era (deras) plaer ut för firandet?Jag vet i sjutton hur stort kalas vi ska ha, får Tova välja så blir det Sveriges största genom tiderna, men det går inte jag med på...Vad önskar sig era 6-åringar?? Här är det Pet shops, pet shops och lite mera Pet shops...Hur är era snart 6-åringar annars??Tova växlar väldigt just nu, upp och ner som en berg och dalbana, go och gosig ena sekunden och en riktig vildbatting nästa med attityd för alla jag känner. Fast oftast så går det bara hur bra som helst att prata med skrutt, känns som om hon har blivit så stor bara...Har era barn varit och hälsat på i Förskoleklassen än förresten??Tovas grupp ska gå för första gången nu i veckan, helt plötsligt känsn det som på riktigt att hon faktiskt ska börja där om inte allt för lång tid, helt sjukt!!
    Just petshop - älskar stora syter i den familjen fast hon har blivit 8. Medans Linnéa älska rollelkar och har gjord dockor av hushållsrullar.
  • Docendo díscimus
    Teskedsmamman skrev 2010-02-04 23:12:21 följande:
    Idag sjöng vi för Totte kl 7.15 Sedan gick jag till "jobbet".Han fick en t-shirt *ointressant* och en stooor Eve från Wall-e, han ÄLSKAR denna vita robot med det elaka utseendet!Dessutom har jag köpt ett Lego Star Wars när han hotade att flytta hem till kompisen Filip som har ett Nu får jag kanske behålla min son...Vill redan nu säga grattis till alla blivande 6-åringar och de som redan har blivit det...
    Linnéa är för rolig också - hon säger att hon hatar mig och hon älskar pappa.
  • Docendo díscimus

Hade hon gått hade jag bara retat upp mig över några andra av de familjer som finns kvar. som kommer med dumma anmärkningar och dessa ungars uppenbara mobbningsbeteende.

• Docendo díscimus

vAD GÖR MAN?

Sofia 8 år ville gå över en traffikerad korsning och var precis att gå över vägen - då jag tog tag i hennes arm. Hon blev stört arg och grinig och ville inte alls komma in. Hon påstod att jag alltid river i henne dvs armen. Eftersom grät högt så kom en tant förbi och gav mig en dödablick. Jag sade den vägen vid korsningen ska hon inte gå själv över - men hon vill inte höra och inte ens höra att även vuxna gör fel.

Jag misstänker att tanten har anmält mig - vaed gör man?

• Docendo díscimus

Det är en obevakad korsning med hållplats.

Jag förklarade för Sofia tre timmar senare - men att diskutera det med henne direkt är det lönnlöst.

• Docendo díscimus

Ts Mamma - du skulle ha sett bilen sombara dök upp och hur jag bara tog tag i henne av ren reflex.

Övergångställe är det inte - för två månader sedan höll någon på att bli överkörd - men inbget hände.

• Docendo díscimus
    Ts Mamma skrev 2010-03-04 09:36:14 följande:
    Är det inget övergångsställe så skulle jag ha reagerat precis som dig, jag hade blivit galen!Men med övergångsställe tycker jag en 8 åring ska klara att gå över, men det är ju stor skillnad på att gå över en väg om det är det eller ej. Hade läst lusen av T om hon som 8 åring går rätt ut i gatan, hade någon sur tant gjort en anmälan baserat på det och på vad min dotter säger då så hade hon oxå fått veta att hon lever och jag ahde gladeligen visat SDoc precis vad jag gjort och sagt, det handlar ju om att man blir rädd och att man fgör det för att "rädda" sitt barn..
    Jag blev galen - hjärtat slog volter - sen är Sofia vår äldsta väldigt känslig - grinar när hon blir tillsagt på skarpen- tycker synd om lärarna.
    Är utbildat gymlärare har timvik in skol-barnomsorg
  • Docendo díscimus

Ett år har gått, Sofia har börjat tvåan, Linnéa har börjat förskoleklass - hennes tal har kommit ikapp henne - hon berättar mycket. som sin äldre syster. Men hälsomässigt är mycket att säga om  - för ett år sedan insjuknade Linnéa i diabetes. Lilla Clara ska snart bli tre år.

Vår familj har nyligen utökat med 7 neontetror och 7 sebrafiskar som barnens husdjur - vilket jag och maken sköter om.

Kan inte fatta att jag har snart en tre åring ,  en sju åring och en nio åring här hemma.

Till våren börjar alla tre på montesoriskolan - lillungen på deras dagis.

• Docendo díscimus

Hej här kommer jag in och pushar så vi har alla här snart nio åringar. 

Angående Linnéas sk puberitet så finns det diabetesen som spökar - för hon kan verkligen bli arg som ett bi. Lilla syster Clara blir fem år snart och stora Sofia är snart 11 otroligt man kan sluta att kalla sig för småbarns förälder. 

Svar på tråden Februari 2004 kör återigen vidare...