Inlägg från: Anonym (P) |Visa alla inlägg
  • Anonym (P)

Hade du ont efter kejsarsnitt?

Jag genomgick ett akut kejsarsnitt för 3 veckor sedan. Jag hade fruktansvärt ont i ca 12 dagar. Aldrig upplevt smärta på den nivån. Överallt kunde jag mestadels läsa om kvinnor som inte haft så ont men ibland stötte jag på berättelser där det finns de som haft så ont som jag, vilket var en lättnad i sig att inte vara ensam. Gick på värktabletter regelbundet i de 10 dagar som jag blev rekommenderad att göra. Grät varje gång jag skulle i och ur sängen eller upp och ner från soffan. Bara att tömma blåsan på toaletten gjorde så ont, fick kissa långsamt för tömde jag blåsan för fort gjorde det ont, som om det blir en möblering på insidan. Fick då och då panikattacker av smärtan och hade svårt att andas för det gjorde så ont. Sambon kunde ibland hjälpa mig och lyfta upp mig ur sängen vilket var så skönt. Att byta blöja på bebis på natten eller själv gå upp på toa kändes som ett maraton. Min tvååring kunde jag inte leka alls med första tiden. Om jag får ett tredje barn önskar jag innerligt att det inte blir med kejsarsnitt. 

Svar på tråden Hade du ont efter kejsarsnitt?