Inlägg från: viracocha |Visa alla inlägg
  • viracocha

Hade du ont efter kejsarsnitt?

(Skriver igen med ny rubrik och hoppas på fler svar)

De senaste dagarna har tjejer runt omkring ig pratat om att de vill göra kejsarsnitt för att slippa smärta. Jag kan förstå tanken för jag tycker inte heller om att ha ont. Men under min dotters förlossning hade jag inte speciellt ont för epiduralen verkade finfint och sammandragningarna innan jag kom till sjukhuset var inte så jobbiga heller. Dessutom kände jag mig helt återställd strax efter allt var över.

Jag undrar om kejsarsnittet ni gjorde var smärtfritt. Jag menar, eftersom det är en operation måste väl det göra ont efteråt eller? Hur var det för er? Förflyttar man liksom inte bara det onda till en mer utdragen period efter barnet har kommit istället?

• Svar på tråden Hade du ont efter kejsarsnitt?
  • viracocha

Ja det verkar vara lite av ett lotteri vem som får ont och vem som inte får det.

Angående att det inte gör så ont andra gången tror jag har att göra med att man skadat nervtrådar kring snittet. Jag har blivit oppererad två gånger för systor på äggstockarna och första gången tog det flera veckor innan smärtan gick över och andra gången var jag på benen och redo att åka hem dagen efter opperationen.

Jag tycker att det är upp till var och en att välja vilken metod som passar bäst oavsett vilka anlednningar man har.

Svar på tråden Hade du ont efter kejsarsnitt?