-
Lycka till och hoppas du slipper för utdraget!!!glimman2012 skrev 2010-02-23 22:06:32 följande:Halloj på er!! Är nervös inför morgondagen... men jag hoppas allt går bra. Återkommer när jag landat hemma igen.... jag hoppas att ni inte spammat tråden allt för mycket innan jag återkommer..... kram allihop....
-
Jag kommer stå likadant, 41 år, 4 barn under 7½ år och arbetslös sedan 2005... känns inte alltför positivt, men har man tur kanske det har vänt lite tills dess..milk and honey skrev 2010-02-24 11:35:36 följande:Skit i helvete.. Nyss ringde de från jobbet.. Butiken jag jobbar i läggs ner sista mars så nu står jag utan jobb, höggravid.. jippi.. NOT.. Och hur lätt är de att få ett jobb efter mammaledigheten? 41 år och med en liten i famnen.. Får väl trösta mig med att jag får vara hemma längre då eller något.. suck.. såhär blev de för tjugo år sen oxå, bägge hade fasta jobb och vi körde igång bebisverkstaden, När den äldste var ett par månader så vips blev bägge av med jobbet.. repris.. eller.. fast vi får hålla tummarna att min man får behålla sitt annars sitter vi verkligen i skiten..
-
Hur trött kan man bli?! Jag trodde jag nått gränsen för hur trött jag kan bli men jag hade tydligen fel...
Idag har jag varit på Meandi-party och shoppat, kunde ju inte shoppa till liten i magen men jag ska lägga beställning så fort vi vet
Det blev tre tröjor till killarna iaf... och nästan 200 kr billigare för de hade sänkt priserna
-
MEN så skönt!!!!!!!!!!!!!!!! KRAM mitt i all smärta!!esther123 skrev 2010-02-24 21:47:52 följande:Här är en liten rapport från sjukbädden. Operationen gick bra. De startade den med att ta ett test på "förändringen" som till 99 procent visade sig vara ett ofarligt hammarton. Därför tog de bara bort sjäva hammartomet och inte en lunglob som de förvarnat om. Det är verkligt goda nyheter.Min man är överlycklig, min mamma med och alla vänner. Och jag vet att jag kommer att vara det med. Men just nu går jag igenom tuffa dagar med mycket smärtor, morfin och mer smärtor. För det är ju samma stora ingrepp som vid ett elakartat fall. Ja, jag vet. Om en vecka skriver jag väl hurra. kram på er alla
-
Tittar in ne liten sväng innan det är frukost här på "jobbet", fick reda på igår att jag ska börja praktisera på onsdag redan och då ska jag skriva verksamhetsberättelse för församlingsexpeditionen där jag bor.
Igår var jag på meandi-party och köpte lite tröjor till ungarna, jag ska handla mer om jag får veta på UL vad det är
Hoppas alla får en bra dag!! SJälv ser jag fram emot eftermiddagen, vi blev hemskickade pga möten från utbildningen och barnen får vara på dagis och jag ska bara viiiiilaaaaa...
-
Högre företagsadministration, inköp, försäljning, löner och redovisning, med inriktning på bokslut.Charlotta66 skrev 2010-02-25 10:28:01 följande:Tesked - vad läser du?
-
Fick reda på trippeltestsiffrorna idag, just nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro, om vi ska gå vidare med fvp eller inte....
räknat på åldern var siffrorna 1:110 men när de räknade in blodprovet så var siffrorna 1:930, men eftersom jag fick 1:6800 för 3 år sedan så känns det som en drastisk ökning av risken...
Jag vet inte, tänkte maila min BM och höra...
-
KUB är både blodprov och ultraljud, medans trippeltestet bara går på proteinmarkörer i blodet.Charlotta66 skrev 2010-02-25 18:07:05 följande:Ja, kolla med din barnmorska. Har inget råd att ge, är inte alls insatt i vad som testas, åldern gör ju säkert att risken blir större. Andra här vet säkert bättre. Är det KUB du har gjort, är det samma som trippeltest? Vilken vecka gör man det? Kram
Jag ska ju på ultraljud om 2 veckor ändå och ser det inte bra ut då så får vi väl gå vidare men, just nu känns det som att vi inväntar det och ser...
KUB skall göras senast vecka 12+x har jag för mig medan trippeltestet inte skall göras före 14+0 -
Det är lite så jag resonerar, är det kromosomavvikelser typ trisomi21 så må det vara hänt, jag tänkte mer på saker som ryggmärgsbråck osv...Happiness skrev 2010-02-25 20:00:34 följande:Jag tycker 1:930 låter bra. Det är väl när siffrorna är under 1:400 som det är fara å färde när det gäller trippeltestet (har jag för mig)risken med FVP/MKP känns i ditt fall som en dtor risk att ta då (resonerar jag) eftersom du hade så bra siffror *svammelsvammel-trött* Ev. kromosomavvikelse går inte att se vid rutinultraljudet, då är det precis som du skriver bara FVP/MKP som gäller. Därför mäter man nackspalten i vecka 12-13 efter det går det inte att se den spalt som mäts (nupp). Men men hade jag vart du ahde jag inte oroat mig ett smack. Siffrorna är jätte bra...Har ju själv gått igenom detta eftersom vårt foster led av Triploidi. Talet för KUB när det gäller förhöjd risk ligger på 1:200. Vet att vissa orter ej utför KUB. Över 35 får man den gratis i Västra Götaland. Bra tycker jag skulle vara så överallt.
Ser ultraljudet bra ut så kör vi, oavsett om det blir DS eller inte... det är väl trisomi13 och 18 som skrämmer mig lite... rättare sagt, vi resonerar väl som med de andra ungarna, ser ultraljudet bra ut så "är" allt bra -
Gott att se dig Glimma! Grattis till Alma!!