Inlägg från: bojji07 |Visa alla inlägg
  • bojji07

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

Mimmi 71 skrev 2010-06-21 22:11:09 följande:
    Så härligt att "träffa på" en som inte har många barn trots stigande ålder. Ibland känner man sig lite ensam över att skaffa barn sent i livet. Jag är själv nästan 40 och har ett barn, 2,5 år sedan tidigare och önskar en liten tvåa men känner att livet springer ifrån en.

Hej, vill jag bara säga
    Hej och välkommen
    Sebastian-91,Benjamin-07& Cassandra-09
  • bojji07
    Bettina skrev 2010-06-21 23:34:30 följande:
    Bojji07
    Hej, vi hade problem att bli gravida( hade försökt i över 5 år) och fick tips att gå till en akupunktör som höll på med TCM (Traditional Chinese Medicine). Både jag och min man gick dit. Fick varsin diagnos och blev sedan behandlade med örter och akupunktur. Sedan kompletterade vi även med vitaminer mm som vi tagit del utav när jag läste The infertility cure.

Är gravid i v25 idag, tack vare den fina hjälpen.
    Kanske det kan vara till någon hjälp.
    Hej, och tack för tips. Iof har jag inte haft problem att bli gravid...har tagit sig på ca 3:e försöket alla tre gånger och även den gång jag fick MA. Nu ammar jag och väntar in min äl som jag har haft funderingar om iom amningen.
  • bojji07
    Kalaskula skrev 2010-06-22 18:24:19 följande:
    Hej
    Idag var jag hos gyn. Såg en liten prick och allt såg ut som det skulle och överenstämde med mina egna uträkningar,  vecka 6+2. Skönt att veta att allt ser bra ut såhär långt.

Till er som försöker. Jag har alltid druckit bisolvon innan alla tre graviditeter. Det finns många som tror att det kan hjälpa på traven. Det handlar om att slemmet i ´korppen  inte blir så segt och på så sätt ökar chansen att bli gravid. Vet inte hur mycket det stämmer men de kanske inte har varit en slump att varje gång jag har kört med det har jag blivi gravid på första försöket. Man kan säkert leta runt här på fl och kolla hur andra har gjort.
    Ha det /Klaskula
    Hur har du tagit bisolvon då??? under hela tiden mellan mens och mens eller kanske mellan mens och äl?? och hur mycket?
  • bojji07
    Kalaskula skrev 2010-06-25 20:27:37 följande:
    Jag började med bisolvon samma dag som mensen kom och fram till ungefär beräknad ägglossning. Kolla på paketet vilken dos man tar. Inget konstigt.
    Glad midsommar. Familjen är i spanien och jag är hemma och jobbar. Skönt att kunna vara ensam hemma när man mår pyton.....
    Okej, Tack!
  • bojji07
    kaakis skrev 2010-06-26 11:10:41 följande:

Glad midsommar på Er!
    Har inte varit inne på ett tag, men igår hände det något alldeles oväntata
    Jag plussade!!, kan fortfarande inte tro det, och är väldigt chockad än..
    Dessvärre har jag mycket molvärk idag och lite bruna flyttningar, vilket gör mig orolig, kan det vara ett MF på G?
    Kram på Er

Hej, ja det kan det vara men det är vanligt att blöda i början med då man skulle haft mens har jag hört   Hoppas på  det sista.
    Grattis till plusset!!!
  • bojji07
    talamod skrev 2010-06-26 20:17:34 följande:
    Hej alla
    så är vi hemma från berlin. Resan  gick jättebra. Sov på resorna, sov på nätterna, var tyst på konserterna Solig
    Har lagt in ett par bilder i galleriet på min lilla skrott.

Har sett att några av er har plussat- GRATTIS! Det är ju högsäsong för fertilitet nu- så se till att utnyttja de ljusa timmarna ordentligt alla ni som jobbar på plus.

Kram
    Vilken liten sötnos
  • bojji07

Kaakis: Nej vad tråkigt....Många varma kramar till dig!Hjärta

• bojji07

Är normalviktig och har blivit gravid på ca 3-4 försöket alla gånger.

• bojji07
    annbom skrev 2010-06-28 10:39:07 följande:
    Jag är 46 (var 45 när jag blev gravid) och hade en övervikt på ca 13-15 kg. Jag började med LCHF diet och blev gravid samma månad. Jag hade två mf innan också och de gångerna blev jag också gravid efter jag börjat på diet.
    Vad är LCHF diet?
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5