Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5
Just det - jag körde också PureLan, precis som Mamsie! Kanon salva - rekommenderas
Just det - jag körde också PureLan, precis som Mamsie! Kanon salva - rekommenderas
Wow, Isabell - stort grattis till ditt plus Vilken fantastisk utdelning på investeringen i fertilitetsmonitorn!!!! Underbart
Estradiol är bara ett annat namn (latin el grekiska gissar jag) för vårt kära östrogen
T4 samvarierar oftast med TSH, men ibland kan det vara något knas och då hittar man en första indikation genom att värdena inte samvariera. Detta kan då följas upp genom fler prover på t ex antikroppar (TRAK, TPO-ak).
Jag tog följande prover på Sophiahemmet inför min IVF:
* TSH *T4 * FSH *LH *E2 (Estraidol, dvs östrogen) *Prolaktin
Idag tar de flesta kliniker AMH istället för FSH eller så tar man båda i kombination. Inget av värdena säger något om äggens kvalitet utan är en indikation på just äggreserv (fast på olika sätt).
Ett mycket viktigt "prov" som dock inte är blodprov är VUL då man tittar på "antrala folliklar" (dvs synliga äggblåsor). Ju färre desto sämre kort o gott.
> Nymåne - jag kvalar väl inte riktigt in då eftersom jag fick första barnet vid det ungdomliga 39
Grattis Brådis till lillprinsen