Brådis skrev 2010-02-11 10:42:18 följande:
Jag är iof "bara" i vecka 26 men har inte köpt något nytt till bebisen, är alldeles för skrockig för det... Var på Me & I party i går och tänkte köpa några jätte fina kläder till bebisen men vågade helt plötsligt inte och tog bort dom från listan, köpte istället så söta kläder till tjejerna! Jag har ju fördelen att ha två ganska små hemma, snart 4 och 2, så allt finns redan framme. Man är redan inne i vällingsvängen och gör 2 st på kvällen och morgonen, skötbordet är framme och blöjor används ju fortfarande så omställningen blir inte lika stor som för er med större barn. Ha det bra alla!
Jag har oxå varit skrockig men för ett par veckor sen tog jag tag i saken
.. Här måste man ju fixa allt på nytt, annat var de med mina grabbar då var ju den äldste 3,5 år när minsta brorsan föddes, då behövde man inte tänka så mycket som nu
hopp i livet skrev 2010-02-11 10:55:41 följande:
Jag tänker mycket på bebisförberedelser, men har inte gjort så mycket åt det ännu. Vi har en barnvagn hemma. Det blir fjärde barnet som kommer att sova sött i den. Men den saknar alla tillbehör, som åkpåse, regnskydd, myggnät och sådant som kommer vara bra att ha. Spjälsängen borde jag verkligen ta tag i. Den står i uthuset hos de stora pojkarnas pappa och jag har ingen aning om i vilket skick den är. Tror den kommer behöva lite färg... Jag har pratat med sambon om att jag vill att han ska kunna föra min talan på förlossningen. Jag vet ju inte om jag kommer att vara lika "med" som jag var vid mina första två förlossningar. Då är det väldigt skönt att han vet hur jag skulle vilja ha det. Så ett litet förlossningsbrev väntar på att bli skrivet. Kläder läääängtar jag efter att köpa, men vi har så fullt upp med byggande och jobb, att jag helt enkelt inte har kommit iväg. Självklart är vecka 30 en milstolpe! Jag känner verkligen att jag kan börja räkna ner nu. Åtminstone veckovis, än är det mer än sjuttio dagar kvar att räkna... Kram till er alla!
Har man fullt upp så hinner man ju inte tänka på det så mycket, för två veckor sen gick jag ner till 75% och fick plötsligt fler lediga dagar och då hade man plötsligt tid att åka och shoppa lite
Så du har sängen kvar fortfarande? fast du har ju lite yngre pojkar än jag..
En liten gullig anektdot som min mamma nyss berättade för mig: Melwin som är mitt brorsbarn på 4 år berättade idag för min mamma att - när fasters bebis kommer då ska jag ge bort ett av mina gosedjur till den för de har jag så många
och när vi ska hälsa på bebisen första gången ska jag åka med dig farmor så får lillebror åka med mamma och pappa..
<Sånt värmer fastershjärtat mitt.. Ge bort sitt gosedjur åt kusinen..
De är bra gulliga..