Inlägg från: milk and honey |Visa alla inlägg
  • milk and honey

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

gemigsinnesro skrev 2010-11-04 12:59:59 följande:
    Tul idag såg bara bra ut. Bebisen vägde 1931 g och normalt för åldern V31+6 ligger på 1935 g tydligen så h*n hamnade precis på mittenlinjen. Vi frågade om bm såg könet men bebisen ville inte visa en riktigt bra bild på det så bm gissning blev en liten tjej. Ska bli spännande att se om bm gissade rätt....jag tror nämligen på en pojke och sambon och barnen här hemma på en tjej :). Bebisen låg med huvudet neråt och bm trodde att h*n skulle stanna där. Skönt att se att allt var bra med bebisen i alla fall trots att jag äter blodtrycksmedicin och så. 
    Underbart
    Schäfer skrev 2010-11-04 09:49:27 följande:
    Idag kommer min BM på hembesök... Hoppas att mitt hb ska vara ok så jag slipper järntabletter, ja socker och urin och bt får ju såklart också vara bra!
    Tänkte lämna urinprov för odling då jag fått fler sammandragningar, vore ju trist att missa en infektion!

Kaka: jag frågade tidigare i tråden och fick lite olika svar. Jag tror att jag kommer att vaccinera mig, måste bara få ihop det HUR eftersom jag är sängliggande och inte helst tar mig iväg till en mottagning...
    Enligt min läkare få bebis ett ökat skydd om man tar vaccinationen i slutet på graviditeten!
    jag tror faktiskt att du kan be om att bm tar med sig spruta eller en sköterska så du kan ta den hemma, har man några besvär brukar de gå bra

Själv vaccinerade jag mig mot svinifluensan när jag var gravid
    Fyrklöver i söner 90, 92, 94 och 13 april-10 Mina mirakel
  • milk and honey

Grattis till bebispojk Bettina

Hemulan.. spring in här när du vill.. måste ju ha listpolisen här då och då..

Klarah.. hur går de för dig..

kram till alla som behöver de..  

• milk and honey
    Gladabarnensmamma skrev 2010-11-15 19:38:53 följande:
    Hm... det här gick undan... jag har precis plussat
    Då snabbar jag på och säger GRATTIS .. 
  • milk and honey

Grattis till liten tös Kaka och välkommen till fortsättningstråden  

• milk and honey
    Mamsie skrev 2010-11-23 14:33:21 följande:
    Ujujuj så lillebror håller på; min mage är öm på både in- och utsidan! Förvärkarna är riktigt kraftiga, men än så länge relativt smärtfria.
       Fick ett mail från en väninna som skriver att hon fått en föraning om att Lillebror kommer 20:e eller 21:a dec, och hon ber mig vara förberedd. Jaja, lika bra att göra som hon säger, och packa väskor och ordna med storebrors allergimat i god tid - för man vet aldrig!
       Om allt blir så bra det kan bli så väntar Lillebror till efter bf 27/12 och blir ett januaribarn istället. Inte mig emot! Eftersom Kaka tjyvstartade så kan jag ju jämna ut det med att gå över tiden tycker jag

Hur är det att vara ett julbarn? Jag vill inte - bara vill inte att han föds på julafton eller dagen före / dagen efter....
    Oroa dig inte för julaftonsbarn.. min äldsting är ju född på julafton och iår blir han 20 .. Se bara till att han får en egen dag eftersom alla får paket på julafton.. och jag var jättenoga med att alla skulle slå in hans paket i vanligt presentpapper och inte julpapper.. för mig var de viktigt och att han fick lika  många paket som sina syskon .. även om de blir skapligt dyrare att ha en födelsedag i december oxå  
    Har en kompis och två av hennes tre barn är julaftonsbarn.. sug på den du

• milk and honey

Kaka.. du har länken till fortsättningstråden i denna trådstarten så den är lätt att hitta  Välkommen dit och grattis igen om jag inte sagt det  

Nollan.. Kram till dig  

• milk and honey
    oceanney skrev 2010-11-23 20:52:43 följande:
    Jasså ni har en egen tråd. Det är därför det är så tyst om er i denna. Skrattande

Många styrkekramar till Nollan {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    Ja där snackas de mer om bebiskräk, vakennätter, amning ja allt mellan himmel och jord Så slipper ni andra höra tjötet . . De får ni ändå tids nog
  • milk and honey
    Bossan skrev 2010-11-24 08:45:00 följande:

Gomorron damer!
    Äntligen!
    men jag är dö nervös, bim i morgon!!!
    wow.. superduper grattis De var inte en dag för tidigt
  • milk and honey
    mamma Linder skrev 2010-11-29 16:30:14 följande:
    klart du är på tjocken Bossan, Grattis igen,
    Själv är jag inne på tredje dagen av blödning, börjar avta, brukar ha fem dagars mens. Tror fortfarandi inte att det är missfall utan att cb visade fel. men om jag gör ett gravtest nu efetr blödningen och det visar neg så kan det väl inte ha varit ett Mf? brukar man inte blöda länge och ha ont då?
    Ett tidigt missfall kan helt klart vara som en vanlig mens , de är därför de är ett stort mörkertal med missfall att de är vanligare än man tror.. så sa min bm.. och blöder man ut allt fort så visar de minus ganska snart..
    Som fler säger, man får inte plus på stickan om man inte har något hcg i urinen..

Hoppas du slutar blöda snart och kan köra hårt igen  
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5