Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5
gemigsinnesro skrev 2010-11-04 12:59:59 följande:
Tul idag såg bara bra ut. Bebisen vägde 1931 g och normalt för åldern V31+6 ligger på 1935 g tydligen så h*n hamnade precis på mittenlinjen. Vi frågade om bm såg könet men bebisen ville inte visa en riktigt bra bild på det så bm gissning blev en liten tjej. Ska bli spännande att se om bm gissade rätt....jag tror nämligen på en pojke och sambon och barnen här hemma på en tjej :). Bebisen låg med huvudet neråt och bm trodde att h*n skulle stanna där. Skönt att se att allt var bra med bebisen i alla fall trots att jag äter blodtrycksmedicin och så.
Schäfer skrev 2010-11-04 09:49:27 följande:
Idag kommer min BM på hembesök... Hoppas att mitt hb ska vara ok så jag slipper järntabletter, ja socker och urin och bt får ju såklart också vara bra!Tänkte lämna urinprov för odling då jag fått fler sammandragningar, vore ju trist att missa en infektion!
Kaka: jag frågade tidigare i tråden och fick lite olika svar. Jag tror att jag kommer att vaccinera mig, måste bara få ihop det HUR eftersom jag är sängliggande och inte helst tar mig iväg till en mottagning...
Enligt min läkare få bebis ett ökat skydd om man tar vaccinationen i slutet på graviditeten!
Själv vaccinerade jag mig mot svinifluensan när jag var gravid