nymåne skrev 2010-09-15 16:58:49 följande:
mariatösen och talamod,
Så häftigt att vara så fertil vid er ålder!
Jag måste nog snart vänja mig vid tanken att många kvinnor i den här tråden är högfertila. De flesta kvinnor jag mött i åldern 40+ har en helt annan erfarenhet och jag är nyfiken på varför man söker sig till en sådan här tråd om man bevisligen - via blodprov, tidigare erfarenheter eller graviditeter - har lätt för att bli gravid.
När jag själv söker mig till nätets diskussionsforum är det oftast för att jag har något slags problem som jag vill dela eller lösa. Men att söka sig till nätet pga. allmänt kontaktbehov ("sippa caffe latte") är givetvis också viktigt!
När jag nyligen gick till en gynekolog och bad om progesteronvagitorier (som han utan knot gett mig på recept 2008) sa han bara "Nej nej det är hundra procent omöjligt nu" .Blev så paff att jag inte fick käften att fungera normalt, dvs. frågade honom inte vad han menade. Avsåg han att min ålder var så hög att progesteronvagitorier inte gör någon nytta längre pga min låga fertilitet - eller menar han något annat?
hej..
De var jag som startade denna tråd när vi kom på att vi nog ville ha en liten bebis tillsammans jag och min man, jag ville ha folk i samma ålder som jag att prata om ditten och datten med, de var inte min tanke alls att de bara skulle vara de som har svårt att bli gravida eller så, för alla vet ju att med åldern minskar chansen ändå.
sen har de runnit på i snart 2 år och de har varit mången lycka och mycket tårar som vi delat tillsammans.
Jag har kunnat ventilera saker innan jag hade turen att bli gravid i denna tråden då vi inte skrev folk på näsan att vi försökte få barn. sen har vi fortsatt prata och jag har ju även startat en fortsättningstråd för oss som fått våra guldklimpar
Jag hoppas att du oxå får uppleva glädjen att bli gravid och oavsett svårt eller lätt är alla välkomna hit och pladdra på