Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5
Halsbränna -> Omeprazol !Det enda som funkar för mig och det är dessutom babyvänligt. Be läkare skriva ut de så kommer det på högkostnadsskyddet
Hej tjejjor!
Guuuv så skönt det är att vara i stugan - helst när det är bra väder!
Idag var det perfekt för utepyssel, molnigt med några solstänk och tempen runt 15-20 grader beroende på om det var i solen eller skuggan.
Vi har rensat o röjt i trädgården - den var ju oskött i 4 år innan vi tog över i Juli -09!
Många av växterna är nya för mig så jag har fått gissa vad som ska klippas bort och vad som ska behållas.
Himla kul är det i alla fall
Grabbarna har varit ute i skogen några timmar igår o idag - grannen (som också äger stugan) behövde gallra ur lite och så får vi ju gratis ved samtidigt så...
Så skönt det är att gå omkring och se växterna och tänka att jag har en liten grodd med hjärtblad i min mage. Helt fantastiskt!
Jag mår så bra så bra - inget illamående (mjo, lite grann men det är yttepytte) och no worries! Visst vet jag att missfallsrisken är över 50% när man passerat 45 men det är inget jag går o sörjer nu när jag mår bra o livet är underbart!
Ha det bäst!
Gonatt
Men vänta lite.. gemigsinnesro, du har mf/ma i bagaget va?
Det har ju inte jag (om man räknar bort min första som dog i 28:e veckan).
Eftersom jag aldrig har råkat ut för det där med att ungen bara kommer ut eller måste skrapas ut, så är det för mig inte något som knackar på och stör.
Jag har tänkt på det där lite - att det inte alls vore konstigt om jag skulle få tidigt mf nån gång i livet. Och det här blir nog min sista graviditet så oddsen är ju inte så kul.
Men - orka bry sig! Jag får hispa upp mig när det ev är dags i så fall
Värre är det alltid i sjunde månaden då jag registrerar fosterrörelserna och blir orolig om ungen tar det för lugnt för länge, eller om styrkan i sparkarna minskar för mycket.
DÅ ni tjejjer får ni hålla tag i mig och lugna mig!!!
Hej Michia! Beklagar mensen. Vi håller tummarna för nästa månad