BellyBandit skrev 2010-02-08 12:43:53 följande:
Jag vet allafall en sakDom problemen som jag fått på mig hade jag INTE innanJag har fått veta från alla håll att det är min sambo och hans barn som behöver hjälpjag kan inte ge den hjälpenJag räcker till alldeles utmärkt åt MINA barn och MIG själv om jag inte behöver dela med mig av mig själv till trasiga sjuka människor!
Men det är väl bra och en styrka att veta det?!
Samtidigt är det väl också ett kvitto på hur viktigt det är att ni kommer tillrätta med de problem ni nu har innan ni försöker få barn igen och kanske även innan ni gifter er?
Det är nog ingen som tvivlar på att du älskar din sambo men både ett barns liv och ett äktenskap behöver en trygg grund för att utvecklas positivt. Om du och din sambo tar den tiden på er som behövs med behandling för hans missbruk och stöd för dig i din situation så kommer säkert era problem att lösa sig med tiden.
Som du skriver själv kan du inte räcka åt för dina barn och dig själv om du ska finnas för andra med större behov.
Jag förstår att du har det svårt och jag hoppas du tar det jag skriver på rätt sätt. Det är inte menat som kritik men jag tycker samtidigt att det är viktigt att du ser situationen som den är. Du har en sambo med alkoholmissbruk och dessutom stora problem med hans barn. Du vet inte idag hur du ska orka med detta. Den situationen försvinner ju inte för att ni gifter er och skaffar barn, eller hur? Snarare kanske problem blir större?
Jag hoppas verkligen att du ska få allt stöd och hjälp du behöver för att DU i framtiden ska kunna må bra och känna dig harmonisk och trygg
KRAM!!