• Eriam

    Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

    VildVittra skrev 2010-02-13 16:27:13 följande:
    Ville bara titta in och be om ursäkt för att jag tog bort mig från listan utan förklaring.Jag insåg inte då att det kunde tas för att det hänt mig eller bebisen nått.Det var inte alls genomtänkt är jag rädd och det var dumt av mig.I torsdags var INGEN bra dag för mig, fick ingen hjälp alls på Östra Sjukhuset i Gbg utan fick sitta i ett väntrum i många timmar. Tillslut gav vi faktiskt bara upp och åkte hem. Det blev ingen koll om UVI eller om tappen är lös eller nått alls.Jag var trött och besviken och bara ville inte mera av nånting.Jag ÄR överkänslig och förväntade mig stöd från fel håll.Kände mig ignorerad här inne (sorry).Hade inte sovit på flera nätter pga sammadragningar.Det konstiga är att sammandragningarna har lugnat sig sen dess...i dag lördag har jag inte haft en enda.Bebisen är lika aktiv som vanligt.Min sambo och jag har kommit överens om att jag ska ta det lugnare och vila massor så kanske inte sammandragningarna kommer tillbaka. Var bara så rädd att hon skulle komma så här mycket förtidigt.Har läst massor nu på Internet och OM hon skulle det så är det ju ganska ok ändå.Lungorna är klara står det och även om hon skulle vara liten så skulle det nog gå bra ändå. Detta har lugnat mig en del.Förlåt igen för mitt dåliga uppträdande, det ska inte hända igen.Kram till alla
    Har inboxat dig *kram*
    .?:*¨♥¨*:?. passerat BF .?:*¨♥¨*:?.
  • Eriam
    Dynah skrev 2010-02-13 19:57:23 följande:
    Jag har varit bortrest en vecka och inte läst igen mig. Ville bara meddela GODA, GLADA nyheter som inte ens jag själv tror på!!!Svaret från MKP var NORMALT! JIPPIE!! Och jag väntar en POJKE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Är så JÄVLA förvånad, kan inte tro på det än...det är ju INTE MÖJLIGT!!!!!!Jag som har tre tjejer sen tidigare trodde inte att det kunde vara sant!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Maken är lycklig, JAG ÄR LYCKLIG!!!!!!!!!!!.
    STORT GRATTIS!!! {#lang_emotions_flower} 

    Här har bf passerats och inga värkar i sikte fortfarande {#lang_emotions_yell}

    Kramar till allihop på ALLA-{#lang_emotions_heart}-DAG!
    .?:*¨♥¨*:?. passerat BF .?:*¨♥¨*:?.
  • Eriam
    Smytt skrev 2010-02-14 23:28:48 följande:
    Eriam hoppas du har annat för dig än att hänga här just nu
    I wish - men icke sa nicke... här är det stilla lugnt... vännerna ringer och är nyfikna, bjuder in sig på fika eller bjuder hem mig till sig men jag har blivit på så dåligt humör att jag säger tack men nejtack till deras inviter - hatar att gå över tiden och vill helst sitta i ett hörn, med armarna i kors och tjura {#lang_emotions_yell} Lyckades övertala sambon till att stanna hemma från jobbet idag (trots att det blir minus i kassan) men helt klart värt att få en dag för sig själv... eller ja, med familjen också {#lang_emotions_wink} Sambon har dragit iväg med sonen på pulkafärd till öppna förskolan, solen skiner, det glittrar i snön. Hunden ligger nyrastad på bäddsoffan bakom mig och snarkar. Allt är perfekt upplagt för en färd till bb men INTE en tillstymmelse till greppa-bb-väskan-å-dra! {#lang_emotions_undecided} Visst får man va så här negg? {#lang_emotions_tongue_out} Egentligen är det inte så hemskt synd om mig, jag är bara frustrerad {#lang_emotions_cool} Önskar er alla en fortsatt fin dag och jag hoppas kunna återkomma med lite positivare vibbar om en stund. KRAM KRAAAAM...

    Ps: Jag vet att det är mkt ego-inlägg från mig nu, men på nåt sätt verkar hjärnan hakat fast i samma spår hela tiden och jag tänker inte på annat än min kropp och mig själv just nu! {#lang_emotions_dreamer} 
    .?:*¨♥¨*:?. passerat BF .?:*¨♥¨*:?.
  • Eriam

    Hej, svänger förbi tråden så här på kvällskvisten och droppar en kartong med SEMLOR till er! Jag hoppas verkligen att jag inte "har tid att kika in i tråden imorn" {#lang_emotions_dreamer} Ha de så bra! Kram!


    .?:*¨♥¨*:?. passerat BF .?:*¨♥¨*:?.
  • Eriam
    Smytt skrev 2010-02-16 13:44:24 följande:
    ERIAM!!! HALLÅ!!! (Vill ju bara kolla så du INTE är här, )
    Äsch... jag sitter som en hösäck vid datorn... jag har INTE haft en värk i sikte *blääää* Är på Bf+5 idag {#lang_emotions_yell}
    .?:*¨♥¨*:?. passerat BF .?:*¨♥¨*:?.
  • Eriam
    milk and honey skrev 2010-02-17 09:08:23 följande:
     Eriam: Nu tror jag faktiskt du är på bb va? Hör av dig så fort du kommer innanför dörren hemma....
    *arggghhh* {#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_wink} jag är hemma än -åååh så jag önskar jag fått min lill* vid det här laget - det enda som hänt är att jag

    1. fått förstoppning
    2. haft migrän
    3. trodde jag fick en stroke igår då halva sidan domnade bort men kom tillbaka efter ca 10 minuter
    4. är gråtfärdig
    5. Har drömt om Steve Buscemi inatt ??!!?! {#lang_emotions_surprised}{#lang_emotions_foot_in_mouth} *haha* vad man nu kan se hos HONOM?
    6. Är på Bf+5 idag

    Nej - jag är inte arg - lite lätt less kanske - men jag sitter här i kulisserna och lovar återkomma så fort nåt händer! KRAAAAM till er alla!!! {#lang_emotions_kiss}
    .?:*¨♥¨*:?. passerat BF .?:*¨♥¨*:?.
  • Eriam

    ...alltså... haha... steve buscemi av alla??... Förra graviditeten drömde jag då om brad pitt eller någon annan goding {#lang_emotions_laughing}

    Ville bara slänga iväg lite kramar å pepp å sånt till alla behövande, jag är så ego just nu att jag har svårt att hinna med att kommentera alla. {#lang_emotions_kiss} Kram kram!


    .?:*¨♥¨*:?. passerat BF .?:*¨♥¨*:?.
  • Eriam
    stjärnklar skrev 2010-02-17 10:15:16 följande:
    Gör som jag, gå ut och gå. Det brukar sätta fart på långsamma bebisar! Även lååånga sköööna bad rekomenderas!!!
    Jag ska ta en låååång dusch nu hade jag tänkt - sen funderar jag på om jag inte borde vagga runt i kvarteret i eftermiddag   {#lang_emotions_laughing}
    .?:*¨♥¨*:?. passerat BF .?:*¨♥¨*:?.
  • Eriam
    barnsäng skrev 2010-02-17 12:26:59 följande:
    1) Ett tecken men man brukar ju ha en rejäl tarmtömning precis vid eller innan förlossning.2) Också ett tecken3) Stroke vetifan om det är ett tecken..4) Yes, tecken 5) Hade du drömt om en dubbelmacka med Buscemi och Woody Allen där du är själva pålägget så hade det var ett klart tecken på förlossningspsykos. Nu är det mer osäkert6) Ett klart tecken
    ASG!!! Underbart barnsäng - vilket "förlösande skratt" jag fick
    *Hahahaha* *har tårar i ögonen* {#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_laughing}
    talamod skrev 2010-02-17 12:53:41 följande:
    Skönt att höra från dig. Förstår att timmarna känns lååånga. Förstoppning det är inte kul. Äter nu järntabletter pga lågt hb-värde och gissa om det proppar igen. OÄÄ. *kram*
    Jag har smygslutat med mina Niferex trots lågt hB (men säg inget till min bm) {#lang_emotions_dreamer}
    Kram på dig med!
    .?:*¨♥¨*:?. passerat BF .?:*¨♥¨*:?.
  • Eriam

    *hahahaha* jag kan inte sluta skratta... och nu har det slagit lock för öronen dessutom? {#lang_emotions_surprised}{#lang_emotions_laughing}


    .?:*¨♥¨*:?. passerat BF .?:*¨♥¨*:?.
  • Eriam
    Brådis skrev 2010-02-17 16:27:32 följande:
    Eriam, nu börjar det väl bli dax att klämma ut den där lilla bebisen... Har du fått något datum för ev igångsättning om det inte sätter igång?
    Ja det börjar VERKLIGEN bli dags {#lang_emotions_yell}, jag känner lite retsamma sammandragningar i magskinnet men inget mer... önskar så att det ska komma igång... och det gör det väl förr eller senare... {#lang_emotions_dreamer}
    Har fått tid på spec.mödravården den 27:e februari, men bm sa inget om igångsättning, bara att jag skulle få komma dit om inget hade hänt på bf+15... jag gissar att de mäter å kollar å grejar... tror inte det är tal om igångsättning då men man vet ju aldrig... hoppas HOPPPAS det kommer igång av sig självt snart! {#lang_emotions_wink}

    Smytt!! Här kommer kramar!!
    Esther!! Tummar hålls!
    .?:*¨♥¨*:?. passerat BF .?:*¨♥¨*:?.
  • Eriam
    Mamsie skrev 2010-02-17 22:13:11 följande:
    Bläddrar i tråden... Mini-stroke = sök på TIA-attack, tex bit.ly/9KwcWG Jag hade några under en stressig period men sökte aldrig sjukhus. Dumt kanske men jag lever än... Förstoppning, Ät päron, aprikoser (torkade aprikoser är gott att mumsa på), katrinplommon, drick MYCKET vätska och speciellt om du intar fibrer. Låt bli äpple, majs, vete.. åsså var det nåt mer... Kommer inte ihåg nu. Jo, socker och sötningsmedel är laxerande!! (jag mår finfint av choklad, glass etc )Ta Microlax i tid istället för att vänta för länge - om rövhålet gör ont så bedöva med Xylocain / Xyloproct innan. Sitt på tryckeriet samma tid varje dag och ta med dig läsning eller ett spel. Järnbrist/Lågt hb, be att få recept på nåt annat preparat. Låt bli kalcium, kaffe och te typ 2 timmar före / efter järnrik mat eller piller. Ta gärna c-vitamin med järnet. // HobbySyrran Mamsie
    Mycket värdefull info Mamsie! Jag läser och tar till mig Thanx {#lang_emotions_tongue_out}
    (Senaste ego-info: allt är S T I L L A  L U G N T {#lang_emotions_yell})

    Tack för pepp, kramar å tankar {#lang_emotions_kiss} Nu blir det sudoku en stund. Nattinatti
    .?:*¨♥¨*:?. passerat BF .?:*¨♥¨*:?.
  • Eriam
    Smytt skrev 2010-02-17 23:00:32 följande:
     Eriam, hoppas det händer snart nu, förstår dig så väl om du blir frustrerad... gick över 4 dgr med min äldsta och 5 dgr med den yngsta.
    Tack, ja jag önskar och hoppas jag med, första barnet gick jag över 10 dagar med och idag har jag gått över 6 dagar med den här bebisen {#lang_emotions_yell} Kram
    glimman2012 skrev 2010-02-18 08:10:48 följande:
    eriam  hur länge ska du trilskas med att vara hemma?? Jag är helt inställd på att du ska få före mig, vill ju inte ta ifrån dig det. Själv ska jag ut och knalla och gå samt börja putsa fönster och annat så livmodern är moget inför måndagen. !
    *hehe* Jag hoppas att jag "hinner före" men eftersom jag inte känner att nåt är på g så vet man aldrig om det hinner bli du i alla fall, oavsett vilket så lär det ju hända inom en överskådlig tid {#lang_emotions_tongue_out} Lycka till!
    .?:*¨♥¨*:?. passerat BF .?:*¨♥¨*:?.
  • Eriam
    milk and honey skrev 2010-02-18 11:07:59 följande:
    Eriam: Här kommer en sättaigång kram
    Tack, det behövs {#lang_emotions_cry} Kramar tillbaka!!! {#lang_emotions_flower}
    .?:*¨♥¨*:?. passerat BF .?:*¨♥¨*:?.
  • Eriam
    milk and honey skrev 2010-02-19 17:06:39 följande:
     Eriam: Kollar vart du ääääär??? bådar gott att hon inte varit inne idag
    Jag ÄÄÄÄR här {#lang_emotions_foot_in_mouth}... jag börjar misströsta nåt så kopiöst, bebisen sparkar som en vilde i magen och skinnet buktar och spänns... jag är rädd för att h*n tror att h*n ska UT GENOM magen och hittar inte öppningen nedtill {#lang_emotions_dreamer}
    .?:*¨♥¨*:?. passerat BF .?:*¨♥¨*:?.
  • Eriam
    milk and honey skrev 2010-02-19 18:33:44 följande:
    Fasiken oxå så du är här .. lilla skruttunge, du får ge h*n smisk när h*n dyker fram Men förr än du anar så kommer de att vara dags.. kommer ihåg när jag gick två veckor över med lillgrabben (15 år nu ) att jag ändå blev tagen på sängen när han väl gjorde sig tillkänna Vaddå.. är de dax NU????
    {#lang_emotions_laughing} "skruttungen" var ett bra smeknamn! Det ska jag börja kalla den lill* jo, jag kommer säkert att bli jätteförvånad när vattnet går eller nåt och tänka precis som du "va? är det dax?"
    Teskedsmamman skrev 2010-02-19 18:22:58 följande:
    Dags att skicka in en karta kanske
    *fniss* jepps skulle va bra!
    Charlotta66 skrev 2010-02-19 20:03:26 följande:
    Men oj, jobbig att vänta och vänta! Hur var den förra födseln, gick du över då oxå? Har inga råd mer än långa promenader. Håller tummarna att det sätter igång snart.
    Ja, det har varit jättesegt denna väntan... bf+7 idag, dvs en vecka över tiden. Med sonen gick jag 10 dagar över tiden men då var jag också förstagångsföderska och fick höra från höger och vänster att det är vanligt man går över tiden - den här gången har folk (och jag själv ) trott att bebisen skulle komma nån dag innan bf men ICKE {#lang_emotions_yell}
    Mamsie skrev 2010-02-19 20:31:04 följande:
    Kraftiga fina värkar alltså Jag har öppnat mig låååååååångsamt de sista veckorna på graviditeterna och magen har känts och sett ut som om ungen varit på väg ut genom nödutgången. Näh, fan, inte genom röva utan genom kejsarsnittsexit alltså . Oooops...
    Har du haft ont (typ alvedon-ont eller bebisen-sparkar-på-blåsan-ont eller annan typ av smärta) när du har öppnat dig långsamt? Jag har noterat att slemproppen gick för flera dagar sedan, har fått bruna flytningar (tecken på att små blödningar uppstått) och nu senast en knappnålsstor röd droppe i bindan (TPA på högsta nivå ) så jag förstår ju rent logiskt att nåt händer därinne men värkarna sätter inte igång! Därför blev jag nu nyfiken på hur det var för dig med sprattlig unge och sega sista veckor?
    .?:*¨♥¨*:?. passerat BF .?:*¨♥¨*:?.
  • Eriam

    Hej på er allihop!
    Jag har varit borta från FL rätt länge och har inte hunnit läsa ikapp, så i stället för att börja med maratonläsningen kommer lite info till er först

    Jag blev tvåbarnsmor tillslut

    02.20 Värkarna satte igång, det är lördagnatt den 20:e februari. Jag har gått 8 dagar över tiden. Värkarna är kraftiga och smärtsamma och kommer snabbt tätare.

    03.06 Sambon ringer förlossningen och ger en lägesrapport samt talar om att jag är Aurorapatient och smärträdd. De säger att vi ska komma in direkt. Vi ringer mormor&morfar som ska vara barnvakter.

    03.20 Sambon kör ut bilen, jag går ut, har jävulskt ont

    03.25 Mormorf&morfar på plats vi kör mot förlossningen, det är -30,5 ute.

    04.00 Blir inskrivna på förlossningen, jag får byta om direkt, får lustgas och har jätteont - värkarna kommer tätt. Är öppen 5 cm. Skriker efter smärtlindring men personalen spekulerar kring herpes och snitt, vågar inte göra nåt förrän de rådfrågat doktor. Ok med vaginal födsel, narkosläkaren tillkallas och 50 minuter senare får jag en spinal.

    04.50 Spinalen helt underbar, jag kan äntligen slappna av, benen domnar bort, jag är öppen 8 cm. Suger i mig lustgas och får äntligen flumma bort lite.
    Mätresultaten från ctg-apparaten som ska mäta barnets hjärtljud är inte tillfredställande och därför tar de hål på hinnorna för att kunna sätta en elektrod på barnets huvud.

    Krystvärkarna kommer - krystar i nio minuter och
    05.47 får vi en underbar pojke som är frisk och kry. Han ser ut som en liten sumobrottare, är mörkhårig och helt fantastisk. Jag får upp honom på bröstet omedelbart men navelsträngen är kort så han hamnar mer på min mage, men vad gör det? Sambon får klippa navelsträngen efter en stund, pojken suger i sig råmjölken och ligger sedan länge på mitt bröst medan personalen grejjar med att få ut moderkakan och kollar läget därnere.  

    Jag fick helt enkelt en drömförlossning - och det är helt fantastiskt jämfört med förra förlossningen som var en jobbig upplevelse.

    Jag och sonen åkte hem dagen efter vilket var skönt men tyvärr blev storebror smittad av rs-viruset på dagis och trots alla försök till att hålla smittan borta drabbades hela familjen av denna hemska förkylning. Värst var det så klart för spädbarnet och vi blev inlagda på barnavdelningen. I tisdags blev vi utskrivna och han mår efter omständigheterna bra. Jag har bihåleinflammation och snyter grönt, men lillemans rosslande börjar låta bättre, vi kurerar honom med alvedon och efedrin, känns hemskt att ge ett sånt litet barn en massa mediciner, men vi slipper i alla fall åka in med honom så han får inhalera. Det är ju ett gott tecken trots allt.

    Nu ska jag börja läsa ikapp det ni har skrivit, vilket lär ta ett bra tag, men jag hoppas att allt är bra med er och att det är mycket positiva nyheter som kommer att möta mig *KRAM*

  • Eriam

    Tusen tack alla fina tjejer som gett mig så mycket grattis och kramar :)
    Jag har inte hunnit läsa ikapp tråden ännu (puh) {#lang_emotions_dreamer} så jag är dålig på att kommentera men skickar ändå kramar till er som fått mens/mf och grattis till er som det går bra för! Lillelilleman (min 2½åring kallas ju lilleman så nyfödingen måste då bli lille-lilleman eller hur? {#lang_emotions_laughing} *haha*) mår mycket bättre nu. Han är inte lika rosslig i lungorna som tidigare men är ändå lite täppt i näsan vilket gör att han sväljer mycket luft när jag ammar honom. Det leder ju till magknip och det är väl den biten som är "värst" just nu. Men å andra sidan så föredrar jag lite gaser framför elaka virus. {#lang_emotions_tongue_out} Själv så sliter jag med min bihåleinflammation och ska snart ringa läkarn å rådfråga vad jag ska ta mig till...

    Önskar alla en toppenfin dag! KRAMAR!!!

  • Eriam

    Ändrar till födelsedatum och skriver in hans namn


    HOPPAS PÅ PLUS {#lang_emotions_plus}

    Mamsie, 45 år. 3 levande, 1 df. | Mens 19/2, äl 6/3, bim 15-17/3.
    Hemulan, 42 år, 2 barn, mens 23/2, 5/3, BIM 18/3
    Bossan1967 42 år, 4 barn, BIM 23/3
    Amoremio, 45 år 2 barn, mens 20/2, äl 11/3, BIM 25/3. Försök 8
    ChippiChoppi, 43 år 2 barn, mens 26/2, ÄL 12/3, BIM 26/3
    Michia 36 år, 1 barn, mens 22/2. ÄL 12/3, BIM 26/3
    Happiness, 39 år, 1 barn +2 bonus barn, ÄL 14/3, BIM ca 28/3
    SusanneN, 44 år, 4 barn, mens 28/2 ÄL ca 15/3, BIM ca 29/3
    Nymåne 44 år, 2 barn, mens 6/3 ÄL ca 17/3, BIM 3/4.
    gemigsinnesro 39 år, 2 barn, 2MF. ÄL 26-28/3. BIM runt 10/4. Försök 4 efter MF.
    Kaakis 38år, 2barn, Försök 5 Äl 26/3 Bim 11/4
    Anna65, 44 år, 2 barn i livet, 1 barn i himlen, Mens 14/3, ÄL 28/3, BIM 12/4
    Isabell05 40 år, 2 barn, mens 11/3 äl 24/3 BIM 7/4 försök nr 18
    Anyah 42 år. 3 barn. MA 27/8. Mens 13/2, äl 27/3, BIM 10/4. Försök 7

    ÄR GRAVIDA {#lang_emotions_gravid}

    Smytt
    , 37 år, BF 5/4 (3:e barnet)- V.37
    Nicholasmamma, 40 år, BF 13/4 (2:a barnet) v: 36 (En flicka enl. Köns-ul)
    Hopp i livet, 38 år, BF 25/4 (femte försöket, 3:e pojken) - v. 35
    Floppan67, 42 år, BF 29/4 (sjunde försöket efter MA, 3:e barnet) - v.34 (pojke)
    Milk 41 år BF 2/5 4:e barnet (försök nr 15 efter ma) - v 34
    Brådis 44 år, BF 16/5 (3:e barnet på 5 försöket) - v 32
    Golden2 38 år, barn, bf 23/5 v 25
    Talamod, 44 år. 4 barn, 5:e på gång BF 30/5-10, v28
    Harley, 39 år, 1 dotter, 2:a barnet (pojke) vecka 22. BF 7/6 -10 (2,5 års försök)
    Mallon, 39 år, 3:e barnet, BF 100610
    Teskedsmamman, 40 år, 3 killar + 2 bonus, BF 100814 (en hoppsan)
    Dynah, 39 år, 3 flickor, BF 27/8-10 (väntar en pojke)
    Uvalisa 39 år, 3:e barnet BF 100930
    Charlotta 43, 3:e barnet BF 101020

    FÖDDA {#lang_emotions_baby}

    Mammaat , 39 år BF 31/12 (1000:e försöket, 3:e barnet tjej) - Isabell 17/12-09
    Helges älskling, 41 år, BF 27/12. 3:e barnet - Pojke 3/1-10
    annbom, 46 år 6:e barnet Flicka Pi 7 januari -10
    Xanni, 44 år BF 11/1 2:a barnet - Jesper 7/1-10
    Barnsäng, 40 år 3+4:e barnet Tvillingar flicka Luna och pojke Leo 8/1-10
    Evie, 44 år BF, 3:e barnet - Noel 12/1 2010
    Eriam, 40 år, 3:e DI-försöket, 2:a barnet - pojke, Nilas 20/2 -10
    Glimman2010, 40 år, BF 6/3, 4 barnet, en flicka Alma 25/2 -10

Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5