• Mamsie

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

www.aftonbladet.se/wendela/article6984807.ab
    Var femte kvinnlig företagare startar sitt företag under föräldraledigheten. Men de driftiga småbarnsmammorna kan därmed göra sig skyldiga till fusk

~ d/f♀ -85, ♂-87, ♀-88, ♂-06 | + Julklapp i magen! ~
  • Mamsie
    gemigsinnesro skrev 2010-04-20 17:01:35 följande:
    Idag tröttnade jag på att tyda otydliga streck och åkte iväg och skulle köpa ett clearblue digital...vilket de naturligtvis inte hade på något av de 2 apotek jag var inne på. Det blev istället ett vanligt clearblue och vips framträdde ett prydlgt + inom de givna två minutrarna. Nu ligger det en bild i bildgalleriet och jag antar att 5 test från billiga tester och ett clearblue inte kan ha fel så då är jag nog gravid i alla fall. Åtminstone tycker jag att det är ett tydligt +.
    En hel tråd med bebissjuka tanter kan inte ha fel, menar du?

Det är nog två st i tråden som får uppdatera sin status...
    JAG har redan gjort det
  • Mamsie

gemigsinnesro, då borde du ha 28 dec som BF enligt sista äl
    Och bossan hade samma bim?

{#lang_emotions_gravid}

{#lang_emotions_plus}Plusviruset härjar i tråden! {#lang_emotions_plus}
    Vi är världsbäst - statistiken för gamla kärringer ökar markant tack vare oss
    {#lang_emotions_plus} {#lang_emotions_plus} {#lang_emotions_plus} {#lang_emotions_plus} {#lang_emotions_plus} {#lang_emotions_plus} {#lang_emotions_plus} {#lang_emotions_plus} {#lang_emotions_plus} {#lang_emotions_plus} {#lang_emotions_plus} {#lang_emotions_plus} {#lang_emotions_plus} {#lang_emotions_plus} {#lang_emotions_plus} {#lang_emotions_plus}

• Mamsie
    Dynah, vet du vad det beror på att man kan ha besvär av gallgångar fast gallblåsan är borta?

Smärtlindring är väl inte fy skam? Eller missuppfattade jag dig?
    När man har bebisverkstad ska man låta bli NSAID - sv.wikipedia.org/wiki/NSAID Långa listan finns en bit ner på sidan.
    Dvs Paracetamol (Alvedon, Reliv mm) är helt ok, och vissa opioider och morfin.
    Hur är det med kramplösande mediciner? Vilka brukar man få vid gallbesvär? 

*nyfiken som alltid*
  • Mamsie
    gemigsinnesro skrev 2010-04-20 20:54:40 följande:
    Nu Mamsie kan du titta på det hoppas jag
      {#lang_emotions_plus} så det skriker om det! JiiHaah, vi har julklappar i våra magar! {#lang_emotions_gravid}

Nu tjejjer... jag håller på att fixa en grej... ska bara... snart så...  hmmhmm... *visslar lite*
    {#lang_emotions_dreamer}
    brb!
  • Mamsie

Sådärja - nu har jag grejjat på Fejjan

• Mamsie
    milk....  jag blir alldeles tårögd!
    Varm kram!
  • Mamsie

Kurs imorrn fm, ledig em (vila), familjeliv, kvällsmöte.
    Ska bli kul

Gonatt alla!

• Mamsie

Tack för kaffet Amoremio, jag tog en koffeinfri kaffelatte {#lang_emotions_coffee}

Dynah, moment 22 ja... *sucka*.
    Kollade upp Citodon: ska undvikas under graviditet pga kodeinet.

• Mamsie
    Susanne N skrev 2010-04-21 07:56:48 följande:
    All denna fantastiska läsning i en och samma tråd. Det är så livet  här. När man går in och läser här finns allt med. Helt underbart! Blev lite djup här, men ni får tänka på att vi målar och fejjar inför försäljning och alla dessa lösningsmedel börjar fräta på hjärnsubstansen Om någon vill köpa ett härligt hus utanför Stenungsund får ni höra av er Må bäst och grattis alla med bebbar i magen, utanför magen och våra nyplussare! Kram!
    Vi är som ett kinderägg - allt i ett lixom ^^
    Ta det lugnt med ångorna. Hoppas det faller presumtiva köpare i smaken
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5