Alicia 72 skrev 2010-05-25 08:52:31 följande:
God morgon i regn och driv-is! Jag måste fråga er andra som också uppnått en aktningsvärd ålder, är jag den enda som inte BARA längtar efter en till bebis utan också känner oro för hur man egentligen ska orka? Nu när ettan blivit ganska självständig, börjat sova bra och man börjar få tillbaka sitt eget liv efter hand. Då ska man, FRIVILLIGT, börja om igen med att skaffa ett knyte som är totalt beroende av dig, 24/7, börja om med sömnlösa nätter och amning. Jag är livrädd att jag ska bli en arg, irriterad, lätt hysterisk mamma som inte har ork och tålamod att ta hand om sina små guldklimpar på det bästa sätt. Och jobbet - hur ska man någonsin kunna jobba igen när man har TVÅ barn att VABba åt? Hur ska man få tiden att räcka till om man själv också vill komma iväg och träna och ha lite tid för sig själv (vilket självklart även gäller mannen). Fast om jag inte egentligen ville ha en liten till skulle jag nog inte gå in i en mindre depression varje månad som vi inte lyckats bli gravida... Alicia
Nope, tänker inte ens tanken... Alla mina barn är 6½ år och nedåt när lillebror kommer, jag är inne i svängen redan och tycker mer att det ska bli skönt när lillebror kommer så jag slipper den här tröttheten
Jag är arbetslös, med 4 barn under 7 år, känner mig väl inte som första alternativet på arbetsmarknaden.... Jagkänner ingen stress för det faktiskt...
sassa87 skrev 2010-05-25 11:06:41 följande:
idag på bim -6 tror jag det är så fick jag ett jättesvagt + på mitt rfsu test. skulle inte testa så tidigt. men jag kunde inte hålla mig. jag har lagt in bildern i gallerixet. hoppas bara att det inte är spöktest.
Det är tom starkare än det jag fick på BIM-6 med min 3:a
Grattis skulle jag säga
VildVittra skrev 2010-05-25 11:51:59 följande:
Halloj Ok knappt var avslaget över (hade det i sex veckor) så gick det tre! dagar så blöder jag igen...massor....ser ut som mens MEN jag del-ammar ju...alltså....?? Fortsatt avslag eller mens attans tidigit? Nån som haft liknande eller vet hur det kan vara ändå? Ska inte på efterkontroll förren den 24 juni..(är inte det också konstigt att få EK så långt efter förlossningen?) Jag har ju anemi så hur bra är det att blöda så här länge och mycket....vet inte om jag törs ta Cyklokapron eller ej. Ville bara kolla med er kloka tjejer om ni har nån fundering på detta. Kram
Ta och kolla upp det om du är orolig.... Däremot så är inte ens helamning någon garanti för att mensen ska hålla sig borta. Jag har helammat alla mina tre och fått tillbaka mensen 3½ månad efter förlossningen.
En del får mensen tillbaka 4 veckor efter förlossningen... *isch*
---------------------------------------------------------------------
Idag har jag varit på kontroll, dagens underbaraste överraskning var att jag fått upp blodvärdet från 103 till 110!!! *lycka*
Annars var alla värden bra och BM fick jaga runt efter bebis för att få hjärtluden bra