Dynah skrev 2010-05-16 17:00:41 följande:
Läste här på FL om hallonbladste, något jag tänker beställa inför sista värsta månaden...ska tydligen sätta fart på förlossningen, lindra efteråt samt stimulera amningen. Jag har aldrig hört talas om det tidigare men är visst ett gammalt beprövat recept.
När jag höll på med tamråttor, gav vi dem hallonbladste efter de hade fått ungar för att de skulle återhämta sig snabbare. Eftersom det är muskelsammandragande så känner jag mig skeptisk till att dricka det innan förlossningen....
Mamsie: Jag gav väl en lätt dräpande kommentar när de åkte idag så jag hoppas han har fattat läget nu. Han snappar upp lätt om det är rakt på, fina vinkar har aldrig varit makens specialité, men rakt på så fattar han
Dessutom så kom det kompisar och hälsade på så att jag och två killar (ettan åkte med maken) hade fullt upp med en liten tjej att leka med så det var rätt ok ändp och det var bara 5 timmar det handlade om, så låt gå.... för den här gången
Men nu är det hårda puckar som gäller, har jag inte fullständig plan färdig så blir det sova i bilen ett tag