hopp i livet skrev 2010-05-11 13:52:59 följande:
Jag säger bara BVC *sucka* Sedan vi kom hem från BB har Nils blivit vägd fyra gånger, på fyra olika vågar! En av vågarna visste sköterskan redan innan att den visade bort-i-tok, men använde den ändå! Summan av kardemumman är att hon inte är nöjd med lille Nils viktuppgång. Jag ska inte låta honom sova så länge som han gör, utan väcka honom och försöka få honom att äta mer effektivt. Ha! Har ni försökt väcka ett sovande spädbarn någon gång? Det är tur att jag är så pass erfaren och "gammal" som jag är. Hade Nils varit mitt första, hade amningen knutit sig totalt nu kan jag säga... *morr*
Välkommen in i klubben hopp
.. jäkla kärringar de finns.. så var de ju med mig och Ville oxå.. och även om jag har tre söner innan så tog jag åt mig när hon sa att han behövde gå upp mer, i flera dagar har amningen gått skitdåligt, igår var jag faktiskt redo att ge upp.. sa att börjar jag att ge tillägg så kommer amningen strula och se där, jag fick rätt..
Idag är första dagen som de gått bättre.. så just nu ska jag kämpa vidare.. men man blir så jäkla sur .. mår barnet bra och sover och äter så är de ju väldigt olika hur barn växer oxå..
Du har sååå rätt.. hur " lätt " är de att väcka ett spädbarn??? jag låter Ville sova hur länge han vill på natten så får jag pumpa i honom mer på dagen istället..
Och sist vi var där så hade han ökat 260g på nio dagar.. haha..där fick käringen..
Har nog inte heller önskat er nya välkomna till tråden.. så : Varmt välkomna
Här kommer ni att trivas
Kram till er som fått kärringbesök (och då menar jag inte bvckärringen
)
Här är föresten en till som käkade rosenrot och fick plus efter ett par månader.. tror stenhårt på det