Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5
Hej hopp på er alla!
Idag började jag dagen med att flexa lite och gå till frissan kl. 800 istället för att åka direkt till jobbet. Mmm tänk om man kunde få börja varje dag med att få håret tvättat, hårbottenmassage och gott kaffe medans man blev tillfixad. .. Fast man ska ju inte låta sådan härliga tillfällen bli en vana för då kanske man inte uppskattar dem lika mycket.
Ikväll ska jag på floating igen med en helkroppsmassage efter. Kanske att jag vågar släcka ljuset denna gången?
Det känns som att det är välbehövligt iaf med lite avkoppling. Den här veckan har varit hemsk. Jag åkte till Gbg på handledning i måndags och mitt i natten ringer yngste sonen och är alldeles förtvivlad. Hans bästa kompis hade dött i en olycka tillsammans med en annan gemensam bekant. Två 18-åringar vars liv på några sekunder raderades ut.
Fy tusan vad maktlös jag kände mig. Det blev att prata i telefon i nästan tre timmar innan sonen kände sig någorlunda lugn. Som tur var har han en kompis på besök så han var inte ensam hemma. Dagen efter tog hans storebror som jobbar i en annan stad ledigt och åkte hem och pysslade om honom. Igår var det storasyster som han kunde vara hos hela dagen och jag var med honom på kvällen.
Jag tänker på de föräldrar, syskon och övrig släkt och vänner som nu sörjer. Livet är så orättvist ibland. Det borde vara förbjudet att sådant händer!
Nu blir det en tuff tid för min son. Kompisen som dog var den som han kunde anförtro sig åt när han hade det tufft. Nu är han borta! Det är naturligtvis extra tufft.
Det är sådana här händelser som får mig att tänka på att vi ska inte ta varandra för givet utan istället inse vikten av att finnas där för varandra!