Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5
isabell05 skrev 2010-05-10 15:59:15 följande:
Kan jag få be om ett eller flera goda råd här i vår härliga tråd (välkommen alla nya )? Jag vet inte om det är gravidhormoner som gör mig känslig men just nu är jag arg och ledsen, på min
sambo.Vi bestämde att vi skulle åka ner till Spanien i september för att fira hans pappa som fyller jämt. Det skulle liksom bli en sista på tumanhandresa innan bebis och mina barn skall inte följa med. Barnen bor med oss varannan vecka och deras pappa jobbar iväg varannan vecka så jag är ganska styrd över när jag kan åka och när jag ska komma hem. Nu undrar han om det är ok att han reser ner några dagara tidigare med sin syster, de skall hyra bil och se lite av spanien innan de når slutdestination och så skall jag åka ner ensam senare. Nu tänker jag: Nu är det inte vår resa, nu är det deras resa och jag får typ "hänga på när jag kan".... Eftersom han överhuvudtaget tar upp det förstår jag det som att detta är vad han helst vill. Jag känner: Detta är min sista chans på länge att resa med mina barn innan bebis....och det är vad jag allra helst vill. Är jag ego om jag resonerar som så här, och det är INTE för att tjura eller på något sätt göra honom ledsen; Säga åt honom att åka med sin familj och fira sin pappa och så bokar jag en resa med mina barn en vecka dit vi vill åka... Att vara med mina barn är det bästa jag vet, då är jag som allra lyckligast, han vet det. Det tog mig många funderingar innan jag sa ok att åka utan dom, det vet han också.... När detta ändå inte blir "vår" resa känns detta som det mest rätt i mitt hjärta....men jag behöver ändå höra hur Ni tycker det låter. Logiskt eller helt galet?Kram
Jag förstår dig precis (tror jag). Jag liksom du är som lyckligast med mina barn. Om jag som du sagt ja till att åka utan barn skulle jag också blivit mycket ledsen.
Kan du inte berätta det precis som du känner? Att tanken var (trodde du) att det var "er resa". Att hans syster kanske också förstår det? Vet ju inte hur nära du står svärfar om det är viktigt för dig att vara med och än mer är det jätteviktigt för din sambo att du är med? Om inte kanske det är bättre att han och syster firar sin far och du gör något annat med dina barn (lite sista chansen på ett tag antar jag utan en lillskrott).
Jag tycker du gör rätt att fundera ordentligt- inte bra för nån om du åker efter och känner att det är fel. Om din sambo tykcer att det är viktigt att du är med och firar så förstår han nog att du vill åka med honom ToR- eller hur?
*kram*