Mamsie skrev 2010-04-22 18:59:50 följande:
Vaddå förkylningshöft??? VaEdE?
How the heck should I know?!?!
Ska googla lite....
Coxitis simplex är en inflammation i höftleden. Någon riktigt bra svensk benämning på denna övergående höftledssjukdom finns inte.
En ofta använd term är "snuva i höften", eftersom man får en ökad mängd vätska i höftleden. Dessutom kan den komma efter en förkylning.
Coxitis simplex drabbar barn i åldrarna 2-12 år och är vanligast i fem-sexårsåldern. Det är den vanligaste orsaken till höftsmärta hos barn under tio år. Sjukdomen är vanligast hos pojkar. Man räknar med att cirka tre procent av alla barn får sjukdomen någon gång under uppväxten. Tillståndet och symtomen orsakas av att ledvätska har ansamlats i leden eller att ledkapseln har förtjockats.
www.growingpeople.se/templates/Page.aspxMamsie skrev 2010-04-22 19:35:45 följande:
Ja, jo, du har nog rätt... Men i alla fall så bara för principens skull så måste det ju vara lite synd om dig - så han inte smiter iväg sådär mer under graviditeten
Jo, det är just det här att vara ensam så pass länge som suger... kommer en omgång till i maj, då måste han jobba... så det är väl liiiite mer ok än att bara åka på årsstämma
Ja må vara en tålmodig fru, men även jag har gränser
och han vet direkt! när de är på väg att passeras..: *muahahaha*
---------------
Min förkylning ger mig en sötaktig doft i näsan... håller jag på att ruttna inifrån eller?!
tur att det liknar mer blomdoft än likdoft i alla fall