talamod skrev 2010-05-11 10:36:29 följande:
Uvalisa: Tonåringar är som sagts ett eget kapitel. Och deras tid påminner ju om vår (gravid)tid, hormoner, förväntan, ängslan x100 gör ju att reaktionerna blir jättestarka. Jag lider med dig för jag vet hur mycket vi behöver vår mest älskades kärlek. Jag skulle nog försöka (jag säger försöka för att vara konsekvent är ju ursvårt) att låta henne vara. När bebisen kommer så är jag nästan hundra på att hon smälter. Det är nästan ingen som kan motstå en nyfödding! Och när hon smälter så skulle jag låta hennes tvärvigghet falla i total glömska.Jag kan ju återberätta kort min historia: Separerade för 1 år sedan. Mina tonårstjejer pratade inte med mig på 2-3 månader. Jag menar verkligen pratade inte alls (det var så vidrigt att jag fortfarande kan gråta när jag tänker på detta) och om de öht sa når så var det otryckbara saker. Idag bor de varannan vecka och ser jättemycket fram emot ett liten syskon och är precis lika bra, gulliga, fantastiska (och tonårsaktiga) som de var före separationen. Så min resa var lite brantare än din och ändå har vi alla landat på fötterna och livet är BRA!Ja, perioden av deras totalilska har vi inte pratat om alls och enligt min psykolog så är det rätt sätt - de hade rätt att vara arga och genom att jag tillät dem sin ilska så fick de också ur sig det som de behövde och nu mår de bra och behöver inget ältande av forntiden.Lycka till! Jag tror det blir bra när bebisen kommer (om inte förr)*kram*
Håller med om att tonåringar är ett släkte för sig :)
Efter min separation blev det kaos med min yngste och efter att jag träffade mannen i mitt liv blev det värre. Men - idag ska sonen komma hem och laga middag och äta med mig och sambon. Efter att i princip inte satt foten över min tröskel sedan förra sommaren har han nu börjat smyga hit lite försiktigt. Alltid med något som anledning men ändå, det börjar lätta.
Att vi försöker skaffa barn vet dock bara min dotter. har inte velat säga ngt än eftersom relationen med sonen känns lite för skör just nu. Dottern vet om att jag var gravid förra året men fick MA och att vi försöker igen. Det är OK för henne men hon har beställt en lillasyster. Hon tyckte att skulle hon vänta så länge på fler syskon så vill hon allt ha den lillasyster som hon aldrig fick innan.