Inlägg från: Lilla Hjärtat |Visa alla inlägg
  • Lilla Hjärtat

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

Dynah skrev 2010-02-14 18:04:07 följande:
    Nu är jag svin-orolig för missfall pga den där jävla bakteriella vaginosen...INGENTING får gå fel....kan ju inte fatta att jag väntar en POJKE....jag kommer att gå på moln resten av liiiiiiiiiiiivet....... Och fatta att maken är lika glad....tjoho!!!
    Fattar att du är orolig! Man nojar ju även för småsaker (och detta är ju inte det!)
    Du får vara lite (mycket) jobbig och överdriva dina symptom så att du får riktig kontroll och behandling!

Jag drömde inatt att jag födde en pojke. Han vägde 4660 gram, var 57 cm (!!!) låmg och vi kallade honom Vilmer (ett namn som jag aldrig ens nuddat vid vaken{#lang_emotions_laughing})
  • Lilla Hjärtat

Hej hej!
    Jag tänkte bara berätta att jag har gått in i världens trötthetskoma. Vill bara sova, hela tiden. Men det är inte så görligt med en 6-åring och en tre-åring.

Och så får jag så himla dåligt samvete när jag läser om er tjejer, att jag inte kommenterar och kommer med massa kloka råd om svåra saker eller är rolig.
    Men det är svårt när man är ny i en tråd....:(

Just nu har jag bara så mycket med mig själv; oron för att det skall gå fel, tröttheten, rädslan att inte räcka till....nä, det är inte kul nu. Jag går in i v 8 på måndag, men vågar inte tro ett smack på detta fortfarande....har sett små döda foster på ultraljud för många ggr för det.
    Och så är jag så himla knäpp, för jag VÅGAR inte boka tid för ett VUL, får hjärtklappning bara jag tänker på det. Sticker huvudet i sanden istället och vill vara gravid ett tag till.

• Lilla Hjärtat

Milk and Honey; jag förstår att du menar väl. Men jag vet tyvärr att  risken ÄR stor att få missfall för mej, det är en realitet som jag inte kan värja mej emot.

Teskedsmamman; du kan komma till oss i Skåne. Här har vi plask & slask idag, hade hellre haft kvar snön. Men vi bor på fel ställe...

• Lilla Hjärtat

Teskedmamman; då är vi nästan grannar {#lang_emotions_wink}

Charlotta: Att jag är orolig beror också på att vi tidigare haft svårt att bli gravida. Så det som är självklart för de flesta är i mitt huvud ett  totalt och nästan omöjligt mirakel.
    Nu har vi plötsligt blivit gravida tre gånger när jag är 40+, men de graviditeterna har slutat med att jag har legat med benen i vädret på gynakuten och gråtit.
    Jag försöker såklart glädjas, men det är svårt att tro att det kommer att gå bra. Sista gången frågade jag läkaren hur stor risk det var för oss att få missfall igen, och då sa han över 50%. Och även om jag föstår att han inte kan veta exakt, det var lite dumt sagt, så ringer hans ord i huvudet.

I v 7 har vi sett hjärtaktivitet vid tidigare graviditeter, tidigare än så går det inte....så se till att du har ett par dagars marginal så att du inte blir orolig. Man brukar kunna gå till en privat gynekolog, här i Skåne finns det flera, men hur det är hos dig får du kolla.
    Höra hjärtat, ja, min b-m lyssnade vid inskrivning i v 11 och då hörde hon med båda mina barn. Så det går, men det är nog inte hundra säkert.

Jag bokade tid hos b-m igår, ett bra sätt att göra det lite verkligare {#lang_emotions_laughing}, jag har haft samma alla graviditeter, en privat "tant" som är supergullig och överglad. Precis vad man behöver när man är nojig!

• Lilla Hjärtat

Gommorron alla tjejer, med och utan mage! (Teskedsmamman, det är ju otroligt? Är du bara i v 15?) Mår mycket bättre nu, dels för att jag har fått sova, och sen för att ni är så himla medkännande och fina. Det bor visst en bebis i min mage, tills motsatsen bevisats!{#lang_emotions_sunny}

• Lilla Hjärtat
    Anyah skrev 2010-02-22 09:45:41 följande:
    Var i Stockholm i helgen och vet vilket kaos det är. På lördagen var jag på Trosa skjutbana och i snöyra, -15 grader och en vind som fick det att kännas som -30, tog jag jägarexamen!! När jag sedan skulle in till stan och möta sambon för att fira var det totalstopp i t-banan och jag fick efter en halvtimmes jakt tag i en taxi.. Puhh det var en pärs. Attstå en hel dag i kylan och skjuta satte sina spår. På söndagen kunde jag knappt lyfta armarna, idag har jag "bara" en hemsk träningsvärk.. Fast med facit i hand spelar det ingen roll utan jag är så förbaskat stolt och lycklig över att jag klarade det"!!!!!
    Cooooolt, jättegrattis! Jag tog jägarexamen i början av 90-talet, och då var det bara jag och ett gäng gubbar som låssades som att jag inte fanns.
    Sen lyckades jag skjuta bästa av alla på proven, och det gillades inte, de hälsade inte ens på mig sen. De tyckte att kvinnor gjorde sig bäst utan vapen, med en kaffekorg i skogen (det var en gubbe som sa så till mig!!!)
    Hoppas den inställningen har ändrats?
  • Lilla Hjärtat

Milk & Honey, jag har haft enorma sammandragningar mina graviditeter. Men för mig var det normalt, bebisarna kom inte före BF ändå.
    Men med sista bebin så kände jag aldrig när värkarna började på riktigt, de var ju likadana som de jag haft de sista tre månaderna. Så kraftiga var de och så tätt kom de.
     Ofta får man mer sammandragningar för varje graviditet.

• Lilla Hjärtat

För mig kvittade det hur mycket eller lite jag rörde mig. Fick mest s-d när jag var stilla eller sov (försökte sova)

• Lilla Hjärtat
    Var är vi...
    Norrifrån och söderut
    Eriam - Skellefteå Charlotta - Umeå BellyBandit - Nordingrå (2 mil från Höga Kusten bron) wec018-Uppsala Annbom-Uppsala Milk - Västerås Brådis - Täby Dynah - Stockholm Hemulan - Stockholm Talamod -Stockholm Tjatte - Stockholm, Hässelby Bojji07- Stockholm, Järfälla Mammaat - Stockholm, Trångsund Glimman2010- Söder om Stockholm onskeglittra -Stockholm Hopp i livet - Fjugesta (3 mil från Örebro) Smytt - Katrineholm Barney - Norrköping Xanni - Linköping Elvsyssel - Uddevalla Anyah- Västervik Anna65 - Jönköping Mamsie - Göteborg Nicholasmamma - Göteborg  Golden2- Falkenberg Halland   Evie - Växjö Isabell05 - Skåne Lilla Hjärtat - Norr om Helsingborg Floppan67 - Skåne (2 mil utanför Eslöv)

Jag hittade den! {#lang_emotions_smile} Nu kan vi ha lite koll igen och alla nya kan skriva in sig. OM ni vill! Det är helt frivilligt!

• Lilla Hjärtat

Susanne N; hör av dig till mej om du vill! Vi bor lite norr om Helsingborg och är skittrevliga, precis som du!!{#lang_emotions_sunny}

• Lilla Hjärtat

Susanne N, har inboxat dej{#lang_emotions_smile}

Glimman; så vansinnigt spännande. Lycka till, även om du nog inte läser förrän bebisen är ute!

Charlotta: Bruna flytningar = oftast inte farligt. Tro mig, jag är ofrivillig blödningsexpert{#lang_emotions_frown}  Vid mina mf har jag bara blött rosa eller rött.
    Brunt blod är gammalt blod som i regel kommer av sköra slemhinnor som blött t ex vid samlag (har ni haft det nyligen?) ellr bara av ansträngning.
    Tänker på dej och hoppas det går bra, hoppas att du kan få göra ett vul så du blir lugnare. Fast du kommer nog ändå inte att kunna se hjärtat slå förrän om nån vecka, så det kanske är lika bra att vänta?
    Kanske blir du bara ännu oroligare...

Jag har heller inga symptom what so ever, kaffet smakar lika gott som vanligt, brösten är lika små som vanligt....möjligtvis lite ömma bröstvårtor...men det kan ju också bero på att jag har känt för mycket på dom, haha.

Gjorde världens löjligaste test igår -
    - ÄR DU GRAVID?
    Svaret blev typ: " Du visar absolut inga tecken på att vara gravid. Men det visste du nog redan, handen på hjärtat"
    Tack för den.

• Lilla Hjärtat

Och GRATTIS Glimman härifrån också! ALMA....vilken vackert namn!{#lang_emotions_kiss}

Susanne...jag är också ensam en del med mina barn. Min man är ofta borta, särskilt på helger, och ibland flera veckor i sträck. Det är så tråååkigt att ta allt själv, och det blir en del uteätande för oss när matinspirationen och orken tryter. Beundrar de föräldrar som har det så jämt...
    Trist med mensen, men det är såklart... för att den inte skall komma behövs ju att man träffas NÅN gång i a f kanske!{#lang_emotions_undecided}
    Hoppas det blir fler tillfällen i framtiden! Håller tummarna för dej, vore roligt om du flytatde hit med ett frö i magen!

Mamsie...känner du Anna? Vi röstade på henne, tyckte hon var superbäst. Så skönt med avskalat och naturligt istället för bomber och granater aoch avklädda dansare.

• Lilla Hjärtat

Gomorron damer! Idag blir det kaffe med rostat bröd och blåbärssylt. Alternativt en rutten gurka. Kylskåpet är helt rent på annat...blir till att storhandla idag *hatar...*

Här i Skåne snöar det multum idag....våren tog en liten paus verkar det som?

• Lilla Hjärtat

I alla fall. Jo, jag är nog gravid. På riktigt. Känns inte som de gånger jag fått missfall.
    Är så himla tröööött jämt, somnar  med barnen.
     Igår lyckades jag precis få se den svenska bronsmedaljören pipa i mål.. härligt!
    Och jag tycker mej känna sammandragningar redan. Nån mer som känt i v 9? Har ju haft enorma problem tidigt med det bägge mina lyckade graviditeter, men så här tidigt?
    Men känslan känns igen. Är just nu lite glad för det...får väl ångra det sen{#lang_emotions_undecided}

Charlotta, hur har du det? Har du fått nån tid för VUL?

• Lilla Hjärtat

Ja, Mamsie....håller tummarna för er idag. Men ni är ju otroligt väl förberedda!
    Wienernougat...mandelmassa...glass...ja, säger då det ;)
    Nåt att fundera på till sin förlossning...

Nicholas mamma: Öken att va gravid & förkyld. Hoppas det går över fort!
    Vaknade själv i morse av rinnsnuva...inte helt oväntat då båda barnen är förkylda...och nu väntar jag bara på hostan från helvetet och dito gravidnästäppa :(

Hemulan: Nöjespippning låter trevligt. Lätt att glömma av i bebisverkstan ibland.
    Och rätt vad det är så kanske det blir lite nytta med den oxå*hoppas*{#lang_emotions_wink}

Charlotta; vad härligt att du känner dej gravid! Det gör faktiskt jag också. Tröttheten talar sitt tydliga språk. Jag skall på inskrivning den 16:e, till dess är jag minsann gravid. Min bm har hört hjärtljud så tidigt med båda mina barn, så jag hoppas få höra då...

• Lilla Hjärtat

Gomorron fina tjejer! Skall försöka läsa ikapp lite nu, shit vad ni skriver!

Jag ligger lite lågt just nu, jobbar som en liten get och försöker att inte tänka på att det kanske ligger nåt i magen. Känns som att det är nyttigt för mej att fokusera på annat så här tidigt...
    Tisdag nästa vecka skall jag på inskrivning och kolla så att graviditeten är i rätt storlek, och kanske få lyssna på hjärtat, om det finns nåt...och efter det kan jag börja tänka framåt. Inga blödningar än i a f, och det har jag ju haft alla mina graviditeter, både de som lyckats och inte. Känns väldigt ovant att inte behöva kolla i trosan hela tiden{#lang_emotions_undecided}

Teskedsmamman; Tradera är ju en guldgruva för bebisgrejer! Nästan gratis och nästan helt oanvänt {#lang_emotions_laughing}

Milk; fasen va trist med jobbet. Jag hade ingen inkomst i februari och efter det så släpar allt efter. Har typ tre kronor på kontot{#lang_emotions_cry} Min man är frilans och jag är det delvis, härligt för det mesta men just januari & februari har vi nästan alltid ekonomisk tokkriiiis.  Får du inte HP-peng heller?

• Lilla Hjärtat

Ok, nä, det blir ju inte mycket pengar. Känner med dej....

Nä, jag får dessvärre inget VUL, går hos en privat BM som inte har nån sån maskin utan remitterar en till gyn om det behövs.
      Däremot så kommer hon att känna på livmodern så att den är i rätt storlek, och försöka höra hjärtljuden med doppler. Mina andra graviditeter har det gått att lyssna i v 11, så jag hoppas att det blir likadant nu.

• Lilla Hjärtat

Gomorron. Har ju känt att nåt varit fel ett tag, och nu har jag börjat blöda och har ont.
    Jag känner igen ett missfall, nu, tyvärr. Tredje gången likadant.
    Jag lyckas inte ta bort mej från listan, så om nån snäll som är mer koncentrerad än jag kan hjälpa mej kanske?
    Lycka till alla raringar härinne, jag håller mej nog härifrån ett tag :(

• Lilla Hjärtat

Hej flickor. Var på gyn fem (!) timmar igår (halva stan var där med mej typ) och bebisen hade såklart dött. Jag har ju känt från början att nåt var konstigt, fast jag har försökt intala mej själv att jag bara varit nojig.
    Så nu väntar några mindre roliga dagar, hade ju gått ganska långt (var i v 11) och då blir det "lilla förlossningen" över toastolen men tillhörande citodon.
    Har hittills aldrig behövt nån skrapning, så jag får väl hoppas att det kommer ut allt.
    Tur man är bra på nåt i alla fall {#lang_emotions_cry}

Fan fan fan. Fjärde missfallet på 9 månader.

Kanske kommer in till er igen sen...vet dock inte om jag orkar gå igenom detta en gång till. Nu känns det inte så....

Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5