Inlägg från: Brådis |Visa alla inlägg
  • Brådis

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

Såg att jag missat uppdatera vecka, det närmar sig... 

{#lang_emotions_nalle} === HOPPAS PÅ PLUS ===

WEC018 42 år 2 barn 1 ma, Mens 11/1 ÄL ca 25-27/1, BIM 8-10/2
    Hemulan, 42 år, 2 barn, mens 15/1, 28/1, BIM 11/2
    Tjatte, 38 år, 2 barn, 3 MA, mens 15/1, ÄL 28/1, BIM 11/2
    Isabell05 40 år, 2 barn, mens 14/1 äl 29/1 BIM 13/2 försök nr 16
    Anyah 41 år. 3 barn. MA 27/8. Mens 16/1, äl 30/1, BIM 13/2. Försök 5
    Nymåne 44 år, 2 barn. Mens 18/1, ingen ÄL, BIM 14/2. Väntar på försök 2
    Anna65, 44 år, 2 barn i livet, 1 barn i himlen, Mens 20/1, ÄL 3/2, BIM 17/2
    Amoremio, 45 år 2 barn, 2 MA, mens 21/1, äl 3/2, BIM 17/2. Försök 7 efter MA
    Mamsie, 45 år. 3 levande, 1 df. | Mens 25/1, äl 9-11 feb?
    gemigsinnesro 39 år, 2 barn, 2MF. ÄL 22/2. BIM 8/3. Försök 3 efter MF i november

ChippiChoppi 43 år 2 barn, väntar på att mensen ska komma tillbaks...
    Bossan1967 42 år 4 barn, väntar på mens efter h.spiral...

{#lang_emotions_gravid} === ÄR GRAVIDA ===

Eriam, 40 år, BF 12/2 (3:e DI-försöket, 2:a barnet) - V.40 (troligtvis en pojke till)
    Glimman2010, 40 år, BF 6/3 ( tredje försöket, 4 barnet) -V. 37
    Smytt, 37 år, BF 5/4 (3:e barnet)- V.33
    Loppan, 40 år, BF 25/4 - v. 30
    Hopp i livet, 38 år, BF 25/4 (femte försöket, 3:e pojken) - v. 30
    Floppan67, 42 år, BF 29/4 (sjunde försöket efter MA, 3:e barnet) - v.29 (pojke)
    Milk 40 år BF 2/5 4:e barnet (försök nr 15 efter ma) - v 29
    Brådis 44 år, BF 16/5 (3:e barnet på 5 försöket) - v 27
    Pia69, 40 år BF 18/5 (5:e ivf, efter över 6 års försök-inga barn sedan tidigare) v.21
    Golden2 38 år, barn, bf 23/5 v 25
    Talamod, 44 år. 4 barn, 5:e på gång BF 30/5-10, v23
    Harley, 39 år, 1 dotter, 2:a barnet (pojke) vecka 22. BF 7/6 -10 (2,5 års försök)
    Mallon, 39 år, 3:e barnet, BF 100610
    Dynah, 39 år, 3 flickor, vecka 11+1, BF 27/8-10
    Teskedsmamman, 40 år, 3 killar + 2 bonus, BF 100814 (en hoppsan)
    Lilla Hjärtat 41 år, 2 flickor, 1 MA 1MF  BF 101010 (vilket roligt datum va?)

{#lang_emotions_baby} === FÖDDA ===

Mammaat , 39 år BF 31/12 (1000:e försöket, 3:e barnet tjej) - Isabell 17/12-09
    Helges älskling, 41 år, BF 27/12. 3:e barnet - Pojke 3/1-10
    annbom, 46 år 6:e barnet Flicka Pi 7 januari -10
    Xanni, 43 år BF 11/1 2:a barnet - Jesper 7/1-10
    Barnsäng, 40 år 3+4:e barnet Tvillingar flicka Luna och pojke Leo 8/1-10
    Evie, 44 år BF, 3:e barnet - Noel 12/1 2010

• Brådis
    Charlotta66 skrev 2010-02-11 21:07:19 följande:
    Välkommen Lilla hjärtatBIM idag, ingen mens än så länge. Mensvärken kommer och går och tuttarna är ömma. Är jag gravid? Kan det vara så Vet inte vad jag ska tro, inga tester än så länge men ska på fest på lördag så har jag inte fått mens innan dess måste jag nog ta en test för att kolla upp det hela. Kram till er alla
    Hoppas, hoppas!!!
    Tack för att du fixade listan fin igen!
  • Brådis

NicholasMamma, stora kramar och hopp om att allt är bra!!

• Brådis
    kaakis skrev 2010-02-12 10:18:15 följande:
    Hej Alla,Får jag hoppa in här?Är en tjej på 38år. Jag och maken har bestämt oss för att försöka få ett syskom till vår kille som är nu 11år.Drog ut min hormonspiral mitten på oktober (på grund av problem med blödningar), hann käka Cerazette i ca 1 månad tills vi bestämde oss för att försöka med en liten, d.v.s att vi har försökt att få till det sen i mitten på november och fortfarande ingen resultalt. Kan också lägga till att min kropp kom igång i January med ÄL.Jag har BIM den 15-16/2 men jag förväntar mig ingenting annat än tant röd tyvärr.Börjar att få en aning panik eftersom jag blir ju inte yngre tyvärr, och desto längre tid det tar, jag antar att jag kommer att få svårare och svårare.Vill också tillägga att jag försökte några dagar med CB:s ÄL monitor men slängde de för att de stressade bara upp mig.Kaakis
    Välkommen, skriv in dig i listan om du vill!
  • Brådis
    kaakis skrev 2010-02-12 10:55:32 följande:
    Tusen tack!Enligt min BM så är jag inte gammal heller, men jag vet inte varför jag har fått en sån panik över min ålder. Jag tror inte att jag har blivit gravid denna månad på grund att jag misstänker att jag inte fick ÄL denna månad. Jag hade ÄL känningar i magen men inget '"slime" (sorry). Och nu känns det bara som om mensen är på G.  borde får den på måndag eller tisdag.Jag vill hoppas men innerst inne känns det som om det inte blev något denna månad heller 
    Som sagt, du är ung och har "många" år på dig. Väntar mitt tredje nu i maj precis innan min 45 års dag...
  • Brådis
    Charlotta66 skrev 2010-02-13 17:04:53 följande:
    Åhh va ROLIGT!! Det är ju så magiskt när det där strecket/plusst äntligen dyker upp!! Grattis!

Jag tycker att det är så härligt att se det där + komma så jag, jag vet att det är knäppt..., tog ett test för några veckor sedan och det blev "otroligt" nog ett fint, starkt plus!! Det var ju tur det eftersom jag är i vecka 27...
  • Brådis
    Eriam skrev 2010-02-15 09:18:12 följande:
    I wish - men icke sa nicke... här är det stilla lugnt... vännerna ringer och är nyfikna, bjuder in sig på fika eller bjuder hem mig till sig men jag har blivit på så dåligt humör att jag säger tack men nejtack till deras inviter - hatar att gå över tiden och vill helst sitta i ett hörn, med armarna i kors och tjura  Lyckades övertala sambon till att stanna hemma från jobbet idag (trots att det blir minus i kassan) men helt klart värt att få en dag för sig själv... eller ja, med familjen också  Sambon har dragit iväg med sonen på pulkafärd till öppna förskolan, solen skiner, det glittrar i snön. Hunden ligger nyrastad på bäddsoffan bakom mig och snarkar. Allt är perfekt upplagt för en färd till bb men INTE en tillstymmelse till greppa-bb-väskan-å-dra!  Visst får man va så här negg?  Egentligen är det inte så hemskt synd om mig, jag är bara frustrerad  Önskar er alla en fortsatt fin dag och jag hoppas kunna återkomma med lite positivare vibbar om en stund. KRAM KRAAAAM...Ps: Jag vet att det är mkt ego-inlägg från mig nu, men på nåt sätt verkar hjärnan hakat fast i samma spår hela tiden och jag tänker inte på annat än min kropp och mig själv just nu!  
    Helt OK, att vara ego vid vecka 41!!!
    Som väl alla säger men som inte är roligt att höra, vila, vila och vila för snabbare än du tror är du på väg till BB och behöver kraft och engergi för att klämma ut det där lilla underverket Lycka till!!
  • Brådis
    Dynah skrev 2010-02-15 12:22:17 följande:
    Nyss hemkommen efter shoppingrunda....har handlat amningsBH (alla mina är för små nu), mamma-trosor, mammabyxor och två mega tunikor från KappAhl. Fick tid hos läkaren idag redan, men funderar på att avboka, det luktar INGENTING nu....det försvann på ett nafs efter en dag UTAN SOCKER, intag av youghurt med baciller i och tvätt med Lactacyd.Nu längtar jag till att få känna fosterrörelser så att man kan slappna av ordentligt. När börjar man känna det? Har redan glömt hur det var...
    Jag har med alla mina tre graviditeter kännt första kicken i vecka 20, otroligt att det kan vara så lika! Tror iof att det är ganska sent som omföderska, har kompisar som känt från vecka 14...
  • Brådis
    Hemulan skrev 2010-02-15 07:18:04 följande:
    Godmorgon. Inget bloooooood, inget pkus, ingen känsla av att blooooooodet är på väg eller av att jag är gravid. F*ckCharlotta, så lovely!!!Stort grattisTjatte - håller spänningen vid liv Nicholas Mamma - hård, hård cyberkramDynah - grattis och så härligt att maken har tinat och glädjs!
    Fortsätter att heja på dig Hemula!!
  • Brådis
    hopp i livet skrev 2010-02-14 18:34:45 följande:
     Välkommen tillbaka! När jag inboxade dig funderade jag på att fråga om du hade känt dig förbigången, men så trodde jag nog att jag var ganska ensam om att känna så ibland. Det är ju ändå en så varm och öppenhjärtig tråd det här. Nu har jag läst flera som känner detsamma, förutom du och jag själv. Det känns skönt på något vis... Har själv svårt att klara av att hålla reda på och kommentera allt jag egentligen vill. Måste ha en stödlapp bredvid mig för att klara all information.Kul att vi kan fortsätta följas åt. Vi har ju bara knappt två veckor mellan våra bf!Hur mår du nu? Kommer du att få kolla uvi?
    Här är en till som känt på samma sätt. Har varit borta flera veckor då och då från tråden och känt att jag inte orkat gå in igen och tänkt tagit bort mig från lista. Men så går det ett tag och så kommer nyfikenheten krypandes och det är ju ändå sååå kul att läsa och höra om er alla som man börjar "känna" lite smått...

Jag har däremot lagt ner att hinna med att läsa allt, jag läser lite här och där och då missar man som sagt en del inlägg men hoppas att ingen tar illa upp för att man inte kan kommentera allt.

Kram från Brådis till er alla!
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5