Primrose skrev 2011-02-15 13:11:17 följande:
Nej, inte sedan september. Ryggskott är ju akuta. Jag brukar alltså få c:a två om året (har därmed haft ett 30-tal!). Men det var extremt starkt, det jag hade i september och jag kunde inte ta mig upp från golvet, dit jag krupit mitt i natten. Så efter två-tre timmar var jag tvungen att ringa på ambulans (efter Sjukvårdsupplysningens förslag). Och för att kunna komma upp på båren var de tvungna att ge mig morfin och muskelavslappnande. Eftersom det känns som om att ryggskottet kan bli lika starkt även den här gången, oroar jag mig självklart. Tydligen ska kombinationen alvedon och ipren vara den bästa. Jag fick också starka tabletter från läkaren förra gången (Tramodil, eller något liknande) men de gjorde mig bara helt dimmig och snurrig, utan att ryggontet avtog, så de låter jag bli just nu.
Jag stretchar normalt varje dag och stärker mig med träning flera gånger i veckan och brukar använda spikmatta och värmedyna (inte vetekudde eftersom vi inte har micro och det verkar så bökigt att värma i vanlig ugn). Men det är bara normalt "underhåll" för mig. Likförbaskat fortsätter mina ryggskott att komma dock!
Puh, blev lite orolig att du gått med ryggvärk i ett halvår! 2 Alvedon + 1 Ipren motsvarar ungefär effekten av en Citodon, vilket läkare ska vara lite restriktiva med att skriva ut eftersom det kan vara beroendeframkallande. Å andra sidan är Citodon ok att ta som graivd, men inte Ipren så det kanske vara vettigt att få Citodon utskrivet om kombination Alvedon+Ipren funkar. Tramadol är riktigt starka grejer, så det förstår jag att du blev dimmig av. Hoppas verkligen att du kan få hjälp med detta för tänk
när du blir gravid... inte kul med en pajad rygg redan innan.